av Lars Rambe | maj 10, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Finns det skrivarplatser? Naturligtvis finns det platser där det skrivs, men finns det också platser som uppmuntrar till skrivande, och i så fall handlar det om en personlig upplevelse eller om ett allmänmänskligt förhållande? Jag har inget givet svar, men jag lutar... av Lars Rambe | maj 9, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Äntligen är jag tillbaka efter en hel dag i kulturens tjänst. Det surrade i Strängnäs, tutade och bullrade. Det var kul att känna den goda stämningen och stora intresset bland deltagarna. Själv lät jag som Kråkan. Pollenallergin slog till igår och av min röst är bara... av Lars Rambe | maj 8, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Imorgon är det Kultur09 i Strängnäs, en lördag fullspäckad med kulturella aktiviteter för alla smaker. Det här är tredje året det anordnas och det verkar bara bli bättre för varje år. Christer Hermansson som bloggade här i mars förra året jobbar säkert stenhårt nu för... av Lars Rambe | maj 7, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Cosy crime. Min agent säger att jag skriver cosy crime. Jag är egentligen inte särskilt svag för det här med genrer. De tenderar att låsa in mer än de befriar. När jag är på riktigt dåligt humör ser jag beteckningarna bara som fuskverktyg för recensenter som hjälper... av Lars Rambe | maj 6, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Nina Frid och jag hade en rolig diskussion för några veckor sedan. Det började med att vi diskuterade en novell som jag har skrivit; inte utgiven och dessutom refuserad av minst en känd veckotidning för att den ”innehåller för mycket alkohol och är skriven i en för... av Lars Rambe | maj 5, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
En av de roligare sakerna med att vara författare tycker jag är alla trevliga och intressanta kollegor man får träffa. En av mina nyaste bekantskaper är Varg Gyllander. Imorgon skulle Lina Forss, han och jag äta lunch, men nu ser det ut att bli en vecka senare...