av Lars Rambe | maj 16, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Pannkakor. Först åt vi ett lass med pannkakor på Café Otto. Barnen placerades med varsin barnbok och jag gjorde mig redo. Hur skulle det bli idag? Att presentera vad jag har gjort och vad det har gett mig skulle kunna kännas repetitivt och nästan tjatigt, men konstigt... av Lars Rambe | maj 15, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Dunk. Dunkelidunk. Solen lyser in i kupén och väcker mig. Jag blinkar och öppnar ögonen mot en ny stad. Östersund bjuder på klar luft och ett nytt temperament. Barnen är som storögda änglar, nyfikna på allt. Författarkollegan Jenny Jejlid (som skrivit starka och... av Lars Rambe | maj 14, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Vad gör författarskapet med en människa? Kanske handlar allt skrivande om att beröra andra, att förmedla sina tankar och idéer i ett format som bjuder in till respons. Ur det kommer det mer känslor och tankar. Ur responsen kommer gärna djupa samtal och kanske i bästa... av Lars Rambe | maj 13, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Jag har funderat en del kring detta. I Ut ur skuggorna träffar vi bland annat tre rånare på flykt, hänvisade till varandra i en stuga ute i skogen. De har mycket lite gemensamt och har ingen särskild anledning att tycka om varandra. Tvärtom. Hat och förakt skulle vara... av Lars Rambe | maj 12, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Die Spur auf dem Steg – enligt obekräftade uppgifter släpps boken i Tyskland i januari nästa år. Tyska recensenter kommer att tycka till, förlaget filar på sin marknadsplan och helt bortom min kontroll eller ens minsta påverkan kommer boken att lämna något slags... av Lars Rambe | maj 11, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Jag ska på Norrlandsturné. Egentligen ett väl stort och pampigt ord för några signeringar och författarpresentationer i norra halvan av Sverige, men det låter bra. Kul ska det bli, så mycket är säkert. Barnen får följa med så blir det lite Sverige-semester också. De...