av Lars Rambe | maj 4, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Många kommenterar min förmåga att bygga upp ett rikt persongalleri, ge alla dess människor liv och sedan hålla bollarna i luften. Jag inser själv att en historia kan berättas enklare, men i Strängnäsdeckarserien är det här formen jag har valt och som jag fortsätter... av Lars Rambe | maj 3, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Svärföräldrarna sover på luftmadrass i föreningens relaxrum, svågern på soffan, arbetsrummets alla papper har snabbt skyfflats in i pärmar, plastfickor, skrymslen och vrår. I garderoben är det fullt med packning, I arla morgonstund när sjön ligger blank och alla... av Lars Rambe | maj 2, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Idag ska vi ha fest. Mina tre tjejer ska firas. Min fru Anna är tillfälligt hemma från Kenya och missar barnens födelsedagar så då slår vi ihop det. Det blir buffé och vin på altanen, en kul blandning med människor, en inte alltför kall sjöbris och kanske glada miner... av Lars Rambe | maj 1, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Sköna maj välkommen! Så är det äntligen dags för mig att göra officiell entré här på Bokcirklar som gästbloggare. Det gör mig glad. Det blir min uppgift att slå följe med er fram till sommaren. Det kommer säkert att gå alldeles för fort, men jag ska försöka göra det... av KarinH | apr 30, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Bitterfitta vet ju alla vad det är efter Maria Svelands bok. Men vet ni vad bitterballe är för något? Nä, just det. Det hade ni ingen aning om. Bitterballe är en delikatess. Mmmm… Små bollar liknande köttbullar i form och storlek men bestående av någon slags... av KarinH | apr 28, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Imorse vaknade jag med ihopklistrade ögonlock och påsar under ögonen. Ingen bakfylla utan rätt och slätt allergi. Tog tid att gnugga liv i ansiktet. På eftermiddagen köpte jag ögondroppar vilket har lindrat det värsta. På bussen hem från jobbet sjönk jag in i Nattfåk....