av Lars Rambe | maj 22, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Det är lika bra att göra det officiellt. Jag flyttar med familjen till Kenya i augusti! Min fru fick en spännande tjänst på Diakonia tidigare i våras och hon är redan där. Hon kommer snart hem igen – om två veckor – och sedan ska vi ta tag i de återstående... av Lars Rambe | maj 21, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
På torsdag nästa vecka, klockan 17.30 återvänder jag till Akademibokhandeln Skrapan på Söder i Stockholm. Bokcirklar bjuder på författarsamtal och lästips inför sommarens förhoppningsvis lata dagar i hängmattan. Annika K, Nina Frid, Mikael Fant och Lina Forss kommer... av Lars Rambe | maj 20, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Grand Hotel. Det är inte så ofta jag kommer dit, men nu är jag inbjuden av min agent Grand Agency. Det blir frukost med författarkollegorna lagom tills jag har skrivit ut mig som er månadsbloggare här. Eftersom agenten väntar på ett manus – som ni vid det här... av Lars Rambe | maj 19, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
När barnen äntligen sover, när krusningen på sjön vaggar en till ro, det är då jag tar soffan i besittning och låter fingrarna spela över tangenterna precis som jag vill. Kvällen är min tid och har nästan alltid varit det. Jag kan älska att gå upp en tidig morgon,... av Lars Rambe | maj 18, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Det är en underlig sak att se sin bok med ett helt nytt omslag och på ett annat språk. Och det här är första gången för mig, så det känns förstås rätt speciellt. Vi är strax på väg till tåget, mina tjejer och jag, och det kliar i mig att skriva vidare. Min nya bok... av Lars Rambe | maj 17, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Att bryta isen. Sällan har det känts mer symboliskt viktigt än här i Luleå idag. Det var en strålande försommardag; barnen i yster lek på vännernas studsmatta. Det började med ännu en morgonstund på en järnvägsstation, staden öde vid våra fötter. Men sedan kom värmen....