av Mia Dimblad | maj 28, 2011 | Bibliotekarie, Gästbloggare, Okategoriserade
Det finns både fördelar och nackdelar med att bo i ett gammalt stenhus. En dålig sak är att det mobila bredbandet inte funkar utan man får flytta runt för att hitta täckning. Det egna nätet är inte tillgängligt i jobbdatorn för arbetskommunens säkerhets skull. Vad... av Doris Dahlin | maj 25, 2011 | Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
I morse intervjuades jag i Plånboken i P1, om min nya bok och varför jag ofta skriver om hur det är att växa upp i fattigdom. Hur skulle jag kunna göra annat? Bara den som alltid haft pengar kan tycka att pengar är oviktiga. Direkt efter programmet åkte jag till... av Doris Dahlin | maj 24, 2011 | Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
En bra deckare, det är avkoppling för mig. Men desto mer irriterad blir jag på de slarviga, tråkiga, de illa skrivna. En av mina svenska favoriter är Åsa Larsson. Hennes polisinspektör Maria och åklagaren Rebecka, är starka kvinnor, inga pappfigurer utan människor av... av Mia Dimblad | maj 22, 2011 | Bibliotekarie, Gästbloggare, Okategoriserade
Tänk så ofta man numera får höra och läsa om folk som vill ha något lättläst till semestern och därför väljer en deckare. Inte sällan framställs deckargenren som lättviktig på andra sätt också. Enkelt språk, enkel handling, lätt att komma in i och lätt att... av Doris Dahlin | maj 21, 2011 | Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Är det någon fler än jag som missade Fjärilen i glaskupan när den kom ut? Den har länge legat i min bokhylla men så plockade jag fram den nu när jag egentligen ska förbereda vad jag vill tala om vid en mässa i Hille kyrka på söndag. Ska jag vara riktigt... av Mia Dimblad | maj 20, 2011 | Bibliotekarie, Gästbloggare, Okategoriserade
Efter vedflyttning, provpimpning av böcker och nattliga drömmar är det dags att blogga igen. Har insett att jag inte är någon bloggare, i mitt huvud bloggar jag och om man kunde tänktanka ner blogginläggen hade det nog varit annorlunda. Nu kommer lätt något annat...