av Eva Dozzi | apr 17, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Så många kommentarer igår -kul! – men nu har jag ägnat en bra lång stund åt att besvara dem (se kommentarerna), så nu är det natti-natti. Jättetrött efter författarträffen. Det gick bra,... av Eva Dozzi | apr 15, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Författarträff på Akademibokhandeln i Skrapan imorgon kväll. Det är premiär för mig, och det ska bli roligt. Kanske kommer det några Lennonfundamentalister och ställer mig till svars? Å andra sidan kanske det inte... av Eva Dozzi | apr 14, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
I svallvågorna efter debatten om fakta och fiktion tar jag en sabbatsdag och nöjer mig med att berätta en liten anekdot från hemmet. Jag läste nyligen Skumtimmen av Johan Theorin. Det var ganska länge sedan jag läste en deckare... av Eva Dozzi | apr 14, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Goda läsvänner. Den skojiga diskussionen om Lennon, fakta, fiktion och vem man får skriva om har pågått sedan igår. Jag tänkte spinna vidare och nämna några andra exempel: Joyce Carol Oates’ Blonde, Enquists... av Eva Dozzi | apr 12, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Jag bad ju om det – kommentaren från Fiskargatan 9 om den ”sista” Lennon-intevjun. Visst har han rätt, Fiskargatan (konstigt namn). Man ska aldrig påstå att man kan något. Jag skrev väldigt slarvigt. Boken heter... av Eva Dozzi | apr 10, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Misslyckandet med tunneln genom Hallandsåsen kan bli en stor roman om ett stort misslyckande, tipsar Hasse. Ja! Och så kallar man den Halland-såsen av pseudonymen Rocky Gil! De goda råden haglar in.Tack, Hasse. Kom igen med fler! Det är...