av KarinH | apr 17, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Har börjat bli orolig, fantiserar om att jag nästa vecka inte kan visa mig ute, kommer dra ett gammalt täcke över mig och gömma mig under sängen för resten av året. Alltså när boken kommer ut och jag får dåliga recensioner eller bara en tystnad. Fantasierna drar iväg.... av KarinH | apr 16, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Jag blev uppringd av någon marknadsundersökare som frågade om mina TV-vanor. Konstigt nog tog jag mig tid att svara. Tyckte väl att det var lite roligt, annars brukar jag alltid avfärda telefonförsäljare och marknadsundersökare. Speciellt om dom inleder sina första... av KarinH | apr 15, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
År 1900 satt det en målaren ute i den norska skogen vid en liten älv där vattnet rusade fram mellan stenarna. Framför en mossbelupen bro satt han på en stor sten. Eller kanske stod han med fötterna i vattnet. För vattnet strömmar fram längst ner på tavlan han målade,... av KarinH | apr 13, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Så var påsken slut. De lediga dagarna som tycktes så många är plötsligt till ända. Kunzelman och Kunzelman har jag inte läst ut, bara kommit cirka femtio sidor framåt. Sen har det varit krattning, plantering, matätande med familjen och irritation över min kraschade... av KarinH | apr 12, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Min älsklingsdator vägrar att starta. Vad ska jag göra? Skärmen är helt svart. Jag har tagit ut batteriet och satt i det igen. Jag har gjort både det ena och det andra, men min vän vägrar starta. Många värdefulla filer och bilder, som jag inte sparat ner någon... av KarinH | apr 11, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Idag har jag plockat fram min cykel, putsat lite på den och pumpat däcken. Minns när man var liten och cykeln kom fram om vårarna. Det var alltid något speciellt. Sen kom stenkulorna fram och man spelade kula på gatan. Gör barnen det nu för tiden? Min första och...