av KarinH | apr 10, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Härliga långfredag. Man behöver inte känna stress för att inte hinna läsa morgontidningen, det finns ändå ingen, det går bra med gårdagens artiklar man inte hann med. Och solen skiner och på radion har det varit Matteuspassionen i flera timmar på morgonen. Promenad... av KarinH | apr 9, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Småkallt, regnigt och rått när man är inställd på vårsol. Fötterna blir blöta i de för tunna skorna. Nio minuter kvar innan tunnelbanan ska starta på sin sträcka Ropsten-Norsborg. Fast jag sitter i alla fall inne i vagnen och jag har i alla fall en ”City” att bläddra... av KarinH | apr 8, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Det blev många katt-kommentarer. Roligt! Jag har blivit en friskis och svettis människa. Jag säger ingenting när jag är där. Från det att jag öppnar den tunga dörren tills att jag efter passet går nerför trappan och ut till parkeringsplatsen säger jag inte ett ord.... av KarinH | apr 7, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Någonstans har jag läst att många författare har katter. Jag har ingen aning om det stämmer, men jag hoppas det för jag har faktiskt en katt. Och det är för det mesta ganska trevligt för katter är självständiga varelser, de gör lite som de vill men söker ändå sällskap... av KarinH | apr 6, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Sista säsongen för Cityakuten, måndagskvällarna kommer snart inte vara sig lika. Abby, Neela, dr Gats, Morris och alla de andra som beställer DT, toraxdränage, CVK och allt möjligt annat som jag inte har en aning vad det är. Men vad gör det? Och blodet som sprutar när... av KarinH | apr 5, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Häromveckan stod jag på pendeltågsstationen och väntade. Det var kallt och jag hade tagit på mig mössan och dragit ner den ordentligt över öronen och pannan. Stod och koncentrerade mig på att försöka få ihop ett mess till sonen. Så var det någon som ropade mitt namn,...