av Ester Roxberg | feb 3, 2012 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
I går for vi fram på serpentinvägarna i 140 med havet glittrande under oss. Taxichauffören hade blond tuppkam. Han satte på en blandskiva med sina favoritlåtar och körde i takt med technon. Bilen nuddade räcket i kurvorna och jag dolde min höjdskräck bakom... av Sarah Markensten | feb 2, 2012 | Bibliotekarie, Gästbloggare, Okategoriserade
Jag har en förkärlek för riddare som Lancelot, kung Arthur och Tristan. Det började med Aragorn. Jag minns det som att jag precis var på väg in i bokslukaråldern när min pappa visade mig en jättetjock grön bok med bibelstunna blad i bokhyllan. Den där gröna boken... av Ester Roxberg | feb 2, 2012 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Halva tiden har gått. Bara fyra dagar kvar i paradiset. Allt har ett slut. Men det är så typiskt mig att tänka på slutet när jag ligger här med kisande ögon, ett uttömt huvud och sluttande axlar. Min hy är inte längre genomskinlig. Läpparna mer röda än blå. Jag har... av Ester Roxberg | feb 1, 2012 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Hej, Jag heter Ester Roxberg och ska gästblogga på bokcirklar under februari månad. I höstas utkom min debutbok Antiloper på X Publishing. Den handlar om Astrid och Ellen som är bästa vänner och går sista året på gymnasiet. De längtar till studenten då de ska åka till... av Sarah Markensten | feb 1, 2012 | Bibliotekarie, Gästbloggare, Okategoriserade
Jag har varit en bibliotekskär person sen barnsben. Jag har alltid lånat de böcker jag velat läsa. Jag äger bara de böcker jag inte kan klara mig utan (plus en del kurslitteratur.) Och det är färre än man kan tro, eftersom man alltid kan låna en bok på nytt när man... av Marcus Strand | jan 31, 2012 | Bibliotekarie, Gästbloggare, Okategoriserade
Årets första Strindberg fick bli Ett halvt ark papper, en liten tunn bok med några av hans noveller. Jag fastnade särskilt för novellen Måste. Jag har också lånat en samling brev, utgivna med titeln Min eld är den största. Så nu börjar Strindbergläsandet så smått...