av Kristina Hård | jun 3, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
I år missade jag att sommaren kom. Jag var liksom fortfarande kvar i att det var vår och sommaren var någonting som skulle hända. Så för några dagar sedan upptäckte jag plötsligt att den redan är här. Kanske överlappade de varandra för mycket i år? Jag brukade... av Kristina Hård | jun 2, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
En fråga som jag har fått flera gånger är vad som var svårast med att skriva Alba. Jag brukar säga att eftersom jag har förlagt handlingen utanför jorden, i en påhittad värld, så blev jag begränsad av att inte kunna använda och referera till allmänt kända detaljer för... av Kristina Hård | jun 1, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Det är jag som är Kristina Hård och debutantbloggar under juni. Tidigare i våras kom min bok Alba ut på Kabusa Förlag. Det är en märklig sak när nånting man periodvis jobbat väldigt intensivt med trycks och kommer ut i bokform. Panikkänslan (Hjälp, nu kan jag inte... av Lars Rambe | maj 31, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
En sådan här strålande sommardag ska man nog inte sitta inne och vare sig blogga eller skriva roman, men jag gör båda. Juni är månaden då jag verkligen tänkte bli klar, nämligen… Ni som har blivit nyfikna på Spåren på bryggan och funderar på om den kan... av Lars Rambe | maj 31, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Vad är den största glädjen med att skriva? Eller: Vad vill du med ditt författarskap? Jag fick en fråga av wilgot här på Bokcirklar för ett par dagar sedan med hänvisning till ett av hans tidigare blogginlägg som gäller detta. Kanske vill vi alla innerst inne bli... av Lars Rambe | maj 29, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Drömflytet går inte att efterapa. Idag har jag inte skrivit särskilt mycket. Kanske blir det lite till snart, nattuggla som jag är. Men just nu stör det mig inte för jag har hittat en ny förståelse för mitt manus och inget känns svårt. Texten sitter nästan direkt och...