av Mikael Fant | dec 19, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
En glad men trött Micke idag. Trött för att dagen tillbringats med att trängas med andra julklappshandlande människor. Trött på min ömmande ringfingertopp som jag nästintill skar av mig när jag skulle skära rotselleri till en Waldorfvariant i måndags. Den har i alla... av Mikael Fant | dec 17, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Vissa böcker prickar helt rätt vid rätt tidpunkt. Blir en del av en själv som man sedan bär med sig. Och jag misstänker att hade man läst dem fem år senare eller tidigare hade man i och för sig fortfarande tyckt väldigt mycket om dem, men de kanske inte hade blivit en... av Mikael Fant | dec 16, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Det har varit en rätt omtumlande dag. Ja, den faktiska fysiska omtumlingen lyckades jag sova mig igenom, ostört. Klockan 06.20 är det i princip omöjligt att väcka mig. Men min sambo hävdar att det skakade rätt rejält och att katterna blev djupt störda och rädda och... av Mikael Fant | dec 15, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
När det gäller Christinas restaurang och lägenheten ovanpå där Jakob växte upp så kändes Kungsholmen mindre litterärt exploaterat än t.ex. Söder och passade dessutom ett annat syfte. Jakob har en motvilja mot Rålambshovsparken som är min egen, om än av andra skäl.... av Mikael Fant | dec 14, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Födelsedagsfirande avklarat, det blev trevligt. Ute och åt en god middag med en handfull vänner och trillade därefter vidare för drinkar med en handfull till. Gårdagen blev stillsam… Idag ska jag på söndagsmiddag till mamma ute på Österlen, om solen värmer på... av Mikael Fant | dec 11, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Det är natt till fredag och jag är lite småfull efter Stanzaevenemanget (trevligt!) som jag tipsade om igår. Det är inte alla städer förunnat att ha en egen litterär nattklubb! Men jag är inte i dugligt stånd till att skriva något vettigt inlägg … och imorgon...