av Mikael Fant | dec 27, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Ont i fötterna!! Vi åkte upp till Kungsberget idag och testade julklappspjäxorna och motion och frisk luft har jag alltså fått i överflöd. Och ömma fötter, men kul var det! Det slog mig ju angående diskussionen kring mitt förra inlägg att den där unga kvinnliga... av Mikael Fant | dec 25, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
I förmiddags lyckades vi få lite sol på näsorna och åtgärda julens matdästa känsla med en lååång (bortåt 15 km) promenad runt Brunnsviken. Kom hem hungriga som vargar, åt lunch och slocknade i varsin soffa. Hann knappt börja på ”Det osynliga barnet” innan hankatten... av Mikael Fant | dec 23, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
God Jul! Idag blir det matlagning, långpromenader, frosseri, lite presenter och mycket umgänge för hela slanten. Hoppas ni får en underbart skön dag ni med. Kram på er alla, bokvänner! Micke av Mikael Fant | dec 23, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Är framme i Stockholm. Vi åkte bil idag med en mycket ledsen katt som avskyr bilåkning, det bullrar, skakar och nog fan är det alltsomoftast till veterinären man är på väg för vidare plågor; den andra är mycket lycklig och tycker att det är helt förträffligt att kunna... av Mikael Fant | dec 22, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Det har varit mycket jul nu och därtillhörande klappfixande och matlagning (lätt handikappad av stort plåster kring vänster ringfingertopp som vana läsare av min blogg vet varför det sitter där), vilket temporärt har lett till lite lägre tempo i bloggandet. I lördags... av Mikael Fant | dec 20, 2008 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Julen är vid sidan av en kristen och en kommersiell högtid även en kulturens högtid, med tonvikt på film. Många är de länder där man av tradition går på bio kring julen; här i landet också, även om det kanske inte riktigt fått samma fäste som i t.ex. Frankrike. Men...