av Anna Fredriksson | aug 22, 2011 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
I dag börjar min yngste son Tom skolan igen efter sommarlovet. Han börjar 2:an på gymnasiet. Visserligen trivs han bra, men det är ingen tvekan om att han gärna skulle ha velat fortsätta att vara ledig ett bra tag till… Då är det en annan sak med mig. Jag hör till dem... av Anna Fredriksson | aug 21, 2011 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Det är ingen tillfällighet att min bok Sommarhuset handlar om tre vuxna syskon och deras komplicerade relation. Jag har inga syskon själv (så det finns alltså ingenting självbiografiskt i de delarna av boken) men jag har alltid varit avundsjuk på dem som har. Både som... av Anna Fredriksson | aug 20, 2011 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Det är så sorgligt att biblioteken är hotade. Jag tror vi är många som har en speciell och kärleksfull relation till biblioteksmiljön. För mig är den en stor del av både barndom, tonårstid, universitetsperiod och min tid som småbarnsförälder. Ja, med andra ord en... av Anna Fredriksson | aug 19, 2011 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
”Jag har världens bästa filmidé, vad gör jag och vart vänder jag mig?” Den här frågan brukar jag få ibland av folk som skriver och är sugna på att ge sig in i filmbranschen. Om det nu skulle råka vara någon av er som gillar att skriva, och går omkring och undrar över... av Anna Fredriksson | aug 18, 2011 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
I våras rensade jag min bokhylla. Det behövs lite då och då eftersom jag har en förmåga att samla på mig allt möjligt som jag vid tillfället är övertygad om att jag verkligen kommer att vilja läsa. Absolut vill jag det. Men sen går tiden och det kommer ut nya böcker... av Anna Fredriksson | aug 17, 2011 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Det låter alltid så underbart när folk säger att de ska resa bort nånstans för att skriva. Antingen det är till en liten stuga på landet eller till en lya i Paris eller till något härligt gästgiveri med vackra omgivningar… Men själv har jag aldrig riktigt kunnat få...