av Redaktionen | aug 30, 2011 | Okategoriserade
Nu presenterar vi oss äntligen! Ser ni menyraden högst upp på sidan? Redaktion och kontakt mellan två gula pluppar? Klicka där så hittar ni ansikten på alla oss som kommer att skriva i den här läsdagboken framöver – vi som bokpratar i redaktionsbloggen! (du... av Sara Fältskog Eldros | aug 30, 2011 | Bibliotekarie, Gästbloggare, Okategoriserade
Hörni! Nu är det faktiskt snart tack och hej för mig. Mina 31 dagar i rampljuset är över i och med imorgon, och någon annan lycklig sate får ta över som gästbibliotekariebloggare här på Bokcirklar. Gött för dej! Jag har haft jätteroligt här och är glad över att folk... av Anna Fredriksson | aug 30, 2011 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
I dag tänkte jag passa på att svara på de vanligaste frågorna jag brukar få: ”Vad har du skrivit som jag har sett eller läst?” Det enklaste är att gå in och läsa på min hemsida: www.annafredriksson.se. Där står det både om min roman Sommarhuset och om vilka film- och... av Anna Fredriksson | aug 29, 2011 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Bland det bästa med att läsa böcker tycker jag är att få gå in i nya, främmande världar. Och då talar jag inte nödvändigtvis om Harry Potter eller Sagan om ringen. Nej, jag menar möjligheten att få vistas i miljöer man aldrig varit i, och definitivt aldrig kommer att... av Anna Fredriksson | aug 28, 2011 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Det är konstigt med namn när det gäller fiktiva personer. Ibland när jag skriver så vet jag exakt vad en gestalt ska heta, det är ingen tvekan, namnet sitter där från början. Men andra gånger kan det vara otroligt svårt att hitta rätt namn på folk. Det är lite som att... av Anna Fredriksson | aug 27, 2011 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Att det fanns ett antal bokbloggar på nätet, det visste jag. Men att de var så många hade jag faktiskt ingen aning om. Det var först när jag skrev min roman som jag fick upp ögonen för alla de bokälskande skribenter där ute som läser massor och skriver på sina bloggar...