av Lotta Thorsén | feb 23, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Om sorg. En hårtovig unge med skitiga fötter. En grusvass blick, som en örfil över kinden. En annan som gömmer sig i ett rus. Ungens längtan frågar inte varför, den kvider, vågar inte skrika högt. Men den önskar och drömmer. Vill tätt mot hud, bakom låsta armar, förbi... av Lotta Thorsén | feb 22, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Vissa dagar märks knappt, är en utandning, en rastlöshet. En längtan bara. Andra går man vilse i. Jag gick vilse i en söndag. Ingen särskild, bara en av dem jag inte ville ha. Den ville mig inte väl. av Lotta Thorsén | feb 21, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Inte magsjuk, men ont i magen. Skrattont. Det gör inget, det är en skön smärta. Jag låg och tittade på skidskytte, en helt makalös tv-sport, även om de svenska insatserna i dag inte var särskilt upplyftande. Katterna hade spring i benen, galopperade så att det...
av Lotta Thorsén | feb 20, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Åh så avundsjuk jag blir! Du har inte läst Denise Mina, för det hade du kommit ihåg. Det är inte deckare på det vanliga sättet, inte som Åsa Larsson, som jag också gillar jättemycket, men annorlunda på ett annat sätt. De där i Garneth Hilltrilogin, vad säger man, är... av Lotta Thorsén | feb 19, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Jag tvingar min sextonåring att läsa Boktjuven. Kanske inte tvingar direkt men nog har jag malt ner honom en smula med mitt malande om hur bra den är. Tjatar mer än tvingar. Hoppas att han inte snubblar på den, att han väntat sig något annat och inte tar sig in i... av Lotta Thorsén | feb 19, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Är kiss- och bajshumor rolig? Jag antar att det beror på vem som berättar, och vem mottagaren är. En filmrecensent i P1 kallade det för dålig humor. Ett resonemang kring detta lättflyktiga ämne försvann ut i den snödisiga cyberrymden tidigare i kväll just när jag...