av Ulrika Lidbo | mar 13, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Stämpel i pannan, ja tack. Daniel Sjölin har låtit tillverka en stämpel som han längtade efter att få sätta i pannan på debutanterna Alex Schulman och Hanna Hellquist i onsdagens Babel i SVT. Björn Ranelid ska tydligen ha sagt att författare blir du efter din femte... av Ulrika Lidbo | mar 12, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Jag kan skriva, jag är inte rädd. Jag kan skriva, jag är inte rädd. Jag kan skriva, jag är inte rädd. Affirmationer. När man tar dem på allvar, när man villigt släpper fram sin inre Stig Helmer Olsson framför spegeln, då börjar det likna något. Stig Helmer... av Ulrika Lidbo | mar 11, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Releasefest! Lite tungt att vakna idag. Releasefesten för min debutroman skulle hållas mellan klockan 18 och 20 igår kväll, men väldigt många gäster stannade kvar till över elva. Jag gissar att ni hade lika roligt som jag! – Hur känns det nu då? Jag fick frågan... av Ulrika Lidbo | mar 9, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
En av mina worst case scenario-fantasier… I söndags tog jag blogg-ledigt och satsade istället på att komma i ordning i arbetsrummet. Många i i den meningen. Och i den med. I alla fall. Blocket.se är en av mina absoluta favoritsajter. Inte bara kan man låtsas... av Ulrika Lidbo | mar 7, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
En roman ur anorektikerns perspektiv. Mattiaz … och ni andra som har vänligheten att läsa mina inlägg på denna blogg, jag vet, jag vet! Jag vet att det vore på sin plats, för att inte säga hög tid, att jag berättar om mitt skrivande. Om ”Decembergatans hungriga... av Ulrika Lidbo | mar 6, 2009 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
4 saker förgyllde min torsdag. Nu är jag hög på skrivandet igen eller om det är kaffe? Eller båda delar. Saker och ting har fallit på plats och det är inte någon 129-kronors rosa anteckningsboks förtjänst. Vad handlar det där om som jag ständigt faller in i: att leta...