av Helena Österlund | jan 24, 2011 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Något jag tycker mycket om är att läsa högt för min kära. Många romaner har det blivit. ”Främlingen”. ”Mörkrets hjärta”. ”Solange”. Under den senaste tiden har det mest varit Katarina Frostensons poesi. Jag tycker om att vara tillsammans i läsandet, att uppleva... av Robert Kangas | jan 23, 2011 | Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Att läsa eller inte läsa Jag hinner tyvärr inte läsa så mycket som jag skulle vilja just nu, eller om det är så att jag inte prioriterar det för allt annat som pockar på att bli gjort. Det ska ju skrivas också och det ska övas vintersport och ibland under en... av Helena Österlund | jan 23, 2011 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
När jag förut fann en ny favoritförfattare så ville jag läsa allt som den personen hade skrivit. För två år sedan bestämde jag mig för att bryta den läsvanan för att lära känna fler författare. Så då blev mitt nyårslöfte att enbart läsa romaner av författare jag inte... av Helena Österlund | jan 22, 2011 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Förut läste jag fort och slarvigt. Jag var inte ens medveten om att jag gjorde det. Jag hade inte gjort på något annat vis så jag hade inget att jämföra med. Men sedan började jag läsa böcker som det inte gick att läsa fort och slarvigt. För när jag gjorde det så var... av Helena Österlund | jan 21, 2011 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Läsandet är en plats som känns hemma. Där känner jag mig trygg. Där kan jag vara själv. Utan att vara ensam. För där finns även någon annans ord, språk och historier. av Helena Österlund | jan 20, 2011 | Debutant, Författare, Gästbloggare, Okategoriserade
Fram till för några år sedan ville jag bara läsa tjocka romaner. Jag såg inte riktigt någon poäng med de tunna. Jag ville vara i en bok så länge som möjligt. En roman på mindre än tvåhundra sidor tog för kort tid att läsa. Så, jag läste ”Bergtagen” och inte ”Döden i...