- Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 3 år, 8 månader sedan av .
Visar 2 svarstrådar
Visar 2 svarstrådar
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Hem › Bokdiskussioner › Att läsa eller inte läsa › Tegsbiblioteket läser Bakvatten › Presentation av cirkeldeltagare
Hej Maria! Tänkte just se möjligheten att starta en digital cirkel för Wäring som jag tänkt ha irl i februari (ifall vi inte kan köra det då är ju detta toppen) och hittade dig :) Kul!
Mitt namn är Maria Engström och jag jobbar som bibliotekarie på Tegsbiblioteket i Umeå sedan i våras. Jag läser nog ganska blandad skönlitteratur men vurmar lite extra för science fiction, serier och Jane Austen.
Just nu läser jag dystopiska “Hotet” av Mats Söderlund, som utspelar sig kring Skelleftehamn i en nära framtid där vatten blivit en bristvara.
Jag är även sedan några år tillbaka med i en novellcirkel tillsammans med några vänner i Umeå. Vi träffas varannan vecka på café och diskuterar en novell. I höst läser vi dock Dostojevskijs “Brott och straff” uppdelat på sex träffar och vi träffas via Teams istället för i riktiga livet, det funkar helt okej!
Ser fram emot att få diskutera “Bakvatten” tillsammans med er!
I denna tråd kan vi ge varandra en kort presentation om vilka vi som deltar i cirkeln är. Svara bara på detta inlägg!