Hem Bokdiskussioner Testforum Hur man förbättrar sömnkvaliteten hemma

Visar 2 svarstrådar
  • Författare
      Bims
      Deltagare

Jag har också hört mycket positivt om tyngdtäcken, särskilt från folk som haft problem med stress och oro. Det verkar som det handlar mer om känslan av trygghet än själva tyngden. Jag har inte testat själv ännu, men det står på min lista. Jag gillar tanken på att hitta naturliga lösningar för bättre sömn istället för att direkt ta till mediciner.

Sia
        Deltagare

Jag kände precis likadant tills jag läste ett test på Decidely om olika tyngdtäcke och bestämde mig för att prova. De hade jämfört hur vikten påverkar sömnkvaliteten och hur olika material känns beroende på årstid. Jag valde en modell de rekommenderade, och det var verkligen en förändring – jag somnar snabbare och vaknar inte lika ofta på natten. Det var också bra att de förklarade hur man ska välja rätt vikt för sin kroppsvikt, något jag aldrig tänkt på tidigare. För första gången på länge känns det som jag faktiskt sover ordentligt.

Kosia
          Deltagare

Jag har haft problem med sömnen i flera år och börjar bli riktigt trött på att aldrig känna mig utvilad. Jag har testat allt möjligt – mörkläggningsgardiner, öronproppar, olika kuddar och till och med appar med lugnande ljud. Vissa saker hjälper lite, men inget känns som den där riktiga lösningen. Jag har hört talas om tyngdtäcken och andra sömnprodukter som ska ge bättre vila, men jag vet inte om det bara är en trend. Har någon av er provat något som faktiskt gjort skillnad?

Visar 2 svarstrådar
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.