Visar 2 svarstrådar
  • Författare
      Julia Standar
      Deltagare

Jag vet att det finns många andra som älskar den här boken, men jag var inte heller en av dem. Jag håller med dig om att boken inte fångade mig särskilt mycket och att det är en seg läsning för egen del, men skulle vara jättekul att också höra från någon som gillade den mer.

Det är ju intressant att böckerna blivit en populär Netflix-serie och att böckerna verkar göra sig bra i det formatet. Någon som sett serien och kan jämföra?

Sofia Strand
        Deltagare

Hej Vera-Lucia!
          Jag tror att det är viktigt att läsa brett för att kunna uppskatta olika texter med olika innehåll, uppbyggnad och syften. Därför tycker jag det är härligt att du läst färdigt texten trots att den inte var riktigt i din smak.

Jag tycker det är kul när författare tar avstamp i välkända berättelser och gör något nytt av dem, till exempel genom att flytta dem till en annan tid, plats eller ger dem ett moderniserat anslag. Det fångar en slags skrivglädje ihop med en hyllning eller lek med andras texter och hjälper till att hålla dem vid liv. För mig är Julia Quinns text underhållande. Jag uppskattar bland annat författarens sätt att skriva dialoger eftersom de både för handlingen framåt och samtidigt är roande. Är det något du (eller ni andra) också uppskattar?

Ha det gott!
          Sofia Strand, bibliotekarie Helsingborgs bibliotek

Titel: En förtrollade Hemlighet
          Handling: Man få följa lady Briderton som blivit omhängdetagen av en greve efter mamma bortgång! Då hon är född utanför äktenskapet så hon har inga rättigheter som grevens dotter! Innan greven dör så gifter han om sig! Grevens fru gillar inte Sophie (lady Briderton). Det blir bal och hon går på de men kan inte stanna hela natten tolv dra hon där ifrån! Det handla om olika klasser!
          Värden som håller festen har söner som ska bli bort gift! Man får följa hennes kamp om upprättelse för sin egen status i sitt eget hushåll. Man får också följa hur den här nya grevinnan som han gifte sig med hur hon är som person mot en annans dotter man får känna och skin håll känner för grevens oäkting.
          Man få följa deras resa hur dom hitta varandra! Men hur få prinsen sin prins!

Omdöme:
          Den är byggd på askungen sagan! Jag gillade inte bok för det fångade inte mig ! Den var bara en lång tråkig bok! Jag faller inte för denna sorts böcker.
          Även om författarna försökte bygga upp det på ett bra sätt så känner jag inte att det är en bok som en spelning i på det sättet då kan förstå vad som ska hända i slutet.Dock är det lite dramatiskt i slutet och det är alla knutar som man har funderat under bokens gång knyts upp men det är ingen bok som för mig i smaken tyvärr.
          Boken får 💠💠 av 5

Visar 2 svarstrådar
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.