Hem › Bokdiskussioner › Ett pågående samtal (och en hel del frågetecken) › Lund med omnejd › hej hej :)
- Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 1 månad sedan av
Emil.
- FörfattareInlägg
- 2024-05-20 kl. 09:33 #73275
Jag går nog gärna med. Läser mest fakta med men kan tänka mig annat.
- 2024-05-20 kl. 09:07 #73274
Jag lyssnar främst på facklitteratur på Nextstory, vilket jag kan göra under arbetstid. Skönlitteratur har jag tänkt att läsa i bokform.
Jag har ett antal böcker på min lista, som jag skulle vilja beta av.
Detta är ett litet urval av de böcker jag har hemma:
Iliaden – Homeros
Pesten – Albert Camus
Doktor Glas – Hjalmar Söderberg
Dorian Grays porträtt – Oscar Wilde
Ahasverus död – Pär Lagerkvist
Huckleberry Finns äventyr – Mark Twain
Världarnas krig – H.G. Wells
Tre män i en båt – Jerome K. Jerome
Leoparden – Giuseppe Tomasi Di Lampedusa
Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige – Selma LagerlöfJag bor själv i Malmö.
- 2024-05-18 kl. 20:27 #73273
Hej!
Yes, jag bor i Lund. Jag lyssnar också alla mina böcker, är bra på att lyssna och dålig på att läsa.
Jag lyssnar allt möjligt, däribland klassiker och trillers, men det jag lyssnat mest är nog sci-fi.
Är öppen för förlag.Vi kan ju ge det ett tag och se om det är några fler som vill ansluta, och om inte får vi tre starta igång.
//Skelle
- 2024-05-18 kl. 19:45 #73264
AnonymHej! Vad kul att vi kan starta en liten bokcirkel! Vi är 3 stycken nu men vi hoppas på någon till kanske vill joina oss. Förstår att du Mickael tycker om att läsa klassiker. Vad föredrar du Skille? Jag lyssnar för tillfället på böcker på Nexstory.. Då kan man lyssna och göra annat samtidigt ,vilket är toppen! Jag älskar psykologiska trillers men är öppen för annat! Antar att ni bor i närheten av Lund?
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.