Hem › Bokdiskussioner › Ett pågående samtal (och en hel del frågetecken) › Lund med omnejd › Bok 2 = Doktor Glas (deadline 24-07-02)
- Detta ämne har 3 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år sedan av
Anonym.
- FörfattareInlägg
- 2024-06-10 kl. 22:57 #73421
Jag tycker också att det är kul att vi har kommit igång nu. Vi ses 2/7.
- 2024-06-17 kl. 15:25 #73451
AnonymHej hej
Jag har sökt efter diskussionsunderlag till nästa gång . Ni kan ju läsa igenom och se vad ni tycker. Vi behöver ju inte ta alla om vi inte vill.
Tips på frågor som du kan använda som diskussionsunderlag i din bokcirkel.
Karaktärer
Vad tycker du om dem?
Hur uppfattar du dem?
Vilken känner du mest/minst för?
Varför tror du att de agerar som de gör?Lyckas författaren med sin beskrivning av karaktärerna?
Vad handlar boken om?
Har boken ett speciellt tema den tar upp?
Hur är den skriven?
Tycker du att författaren lyckas med sina miljöbeskrivningar?
Hänger tema och språk ihop?
SymbolikFinns det några gömda symboler i texten?
Vilka symboler använder sig författaren av?
Vad tror du författaren menar med boken?
Vad vill han eller hon säga med boken?
Tycker du att han eller hon lyckas?Är språket lättillgängligt, passande för storyn eller stjälper det historien?
Är boken optimistisk, pessimistisk eller humoristisk?
Vilka känslor väcker boken?
Blir du arg, ledsen, glad, rädd?
Vad gillar du med boken och vad gillar du inte?
- 2024-06-10 kl. 21:39 #73420
AnonymTack för idag! Så kul vi är igång! Ser framemot att diskutera nästa bok .
Vi ses den 2/7 :) - 2024-06-10 kl. 20:52 #73418
Hej!
Nu har vi haft vårt första möte där vi diskuterade boken ”Tre män i en båt”, och bestämde att nästa bok blir ”Doktor Glas – Hjalmar Söderberg”.
Nästa möte är 2024-07-02 klockan 20:00, välkommen att ansluta för att diskutera Doktor Glas och bestämma nästa bok.Möteslänk: https://teams.live.com/meet/9414147764069?p=2skiPxs0UVwCXj2uJN
- FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.