Författare: Vindelns bibliotek
The greatest love of all
I The greatest love of all berättar huvudpersonen Agnes om ”en av alla kärlekshistorier det aldrig skrivs om”. Hon föddes med bara en arm och hade protes och blev retad för det i småskolan men Sylt Järvinen tog henne i försvar.
• Beskrivningen på sidan 68 av mötet mellan Agnes och Jonas får onekligen tankarna att gå till #metoo, eller vad tycker ni? Tjatsex kallas för det ”förklädda övergreppet”.
”Plötsligt mindes jag att jag var ett barn: nu visste jag det helt tydligt. Det kändes konstigt att han som var en vuxen man var så intresserad av mig.
-Men Agnes, du gör ju mig helt tokig. Nu kan du faktiskt inte dra dig ur. Du kan inte det, Agnes! Du ser ju vad du har gjort med mig!
Det kändes bra och dåligt samtidigt.”
Hur reagerade du när du läste detta i kontrast till beskrivningen senare av Agnes och Sylt Järvinens kärleksmöte?
• Dela gärna med dig av dina egna känslor, tankar och funderingar som dök upp under läsningen och ställ gärna egna frågor.
The greatest love of all
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 1 år, 6 månader sedan av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.