1. Jag heter Chris, en gammal bildlärare som läser och alltid har läst mycket. Ord och bild hör tätt ihop. Gå till bibblan är alltid trevligt! Läsa i hängmattan hör till livets goda!
2. Är väl femte gången jag är med i en digital cirkel så nu börjar jag känna mej rätt rutinerad!
3. Men ska jag välja så är en analog bokcirkel bäst ändå, för man är ett gäng som träffas, pratar böcker och äter gott och fikar på det. Håller med dej Åza, det är nackdelen digitalt, inget fikasällskap!
Men jag gillar den digitala formen och mej passar det utmärkt med dessa två olika slags cirklar. Berikar varann tycker jag. En fördel är ju att man kan gå in när man vill och kolla frågor och svar och t ex vara på landet utan att missa nån träff. Hur ofta under åren har vi inte suttit i bokklubben och bläddrat intensivt i våra almanackor för att hitta ett datum då helst alla kan. En riktig pärs ibland ska jag säja!
Inte minst under värsta coronatiden var det mycket bra med digitala möjligheter!
4. Jag brukade inte läsa värst mycket noveller förr. Alice Munro läste vi förstås i vår cirkel. Men på sistone har det blivit mer och har kommit på att novellsamlingar är perfekt kvällslektyr! På sängbordet ligger nu böcker av bl a Inger Edelfeldt, Djuna Barnes och Katherine Mansfield.
5. Oj, sista frågan är svår..gillar att läsa så mycket olika böcker och genrer. Selma är ju alltid Selma, sist läste jag Mårbackasviten med hennes tre mer självbiografiska böcker. Blir mycket deckare när jag pendlar, en stor favorit just nu är Elly Griffiths. Fantasy gillar jag också, en gammal favorit är Katherine Kerr med sina böcker om Deverry.
-
Det här svaret redigerades för 1 år, 7 månader sedan av
Chris Aronsson.