Aliens vid Piteälven

Visar 2 svarstrådar
  • Författare
      Chris Aronsson
      Deltagare

Den här berättelsen var rolig. Gillar humor i berättelser, lite torr, lite ironisk. Humor som ligger lite under ytan, inte alltid så uppenbar. En del författare är fantastiskt bra på att formulera sej humoristiskt. Som Norlin!
        Funderade över om filmen eller nåt liknande har funnits på riktigt, vad har hon inspirerats av? Finns ju den där filmen Rymdinvasion i Lappland, om jag minns titeln rätt.
        Nörderi är kul. T ex alla som gjort film efter eget huvud, som i novellen, med mer entusiasm än bra resultat. Och såna som Mikael som går all in att se filmerna. Och t ex alla Star Trek- convent!
        Nördarna var oftast mina favoritelever, de var roliga och oförutsägbara.
        Boknörd är man väl själv. Träffade en kvinna med gemensamt släktskap, vars familj tyckte hon var knäpp som ville kolla in kyrkogården på semestern. Nu är vi några stycken som ska göra det tillsammans nästa sommar. En av dessa entusiaster hade 1100 gammfoton på datorn som vi gick genom från em till tre på natten. Då är vi väl antagligen släktforskningsnördar?!

Åza Sjöstam
          Deltagare

Jag skulle också lätt kunna kolla in kyrkogårdar! Jag gillar också släktforskning. Kul att höra om andras nörderier. :-)

Åza Sjöstam
          Deltagare

Kul att Annika Norlin väljer att återigen skriva om Mikael och Siri från ”Kul för dig, trist för mig”-novellen. Här kan man tala om nörderi! Har jag själv något intresse som gränsar till nörderi? Hmmm, inte direkt men jag brukar kalla mig för Harry Potter-nörd ibland och samlar gärna på HP-grejer och böcker.

Jag tror faktiskt inte att humor i litteraturen är jätteviktigt för mig när jag tänker efter. Jag läser gärna dystopier och där saknas oftast humorn. Men visst tillför humor mycket när den väl finns där, jag gillar till exempel väldigt mycket den torra, underfundiga humorn som ofta kommer fram i brittisk litteratur. Stolthet och fördom av Jane Austen är ett sådant exempel där pappan i familjen är väldigt rolig!

• Det här svaret redigerades för 1 år, 6 månader sedan av Åza Sjöstam.

I Aliens vid Piteälven är delar av gänget som turnerade med punkbandet i novellen Kul för dig, trist för mig återsamlat. Nu rör det sig om en esoterisk filmklubb som söker regissören till en film med namnet Aliens vid Piteälven.

• Aliens vid Piteälven handlar om nörderi, att totalt nörda ned sig i ett intresse, och som alltid skriver Annika Norlin med en stor portion humor. Har du själv något intresse som gränsar till nörderi? Är humor i litteraturen viktigt för dig?

• Dela gärna med dig av dina egna känslor, tankar och funderingar som dök upp under läsningen och ställ gärna egna frågor.

Visar 2 svarstrådar
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.