Måndag 29 mars: Slutspurt och utvärdering

Etiketter: 

Visar 5 svarstrådar
  • Författare
      Chris Aronsson
      Deltagare

Vill tillägga att det varit mycket lärorikt att läsa den här boken. Nya insikter och kunskaper, kanske snarare insikten att så lite man vetat och att det finns ännu mer att lära. Historia som är viktig att kunna. Och som sagt, blir till att läsa om boken igen.

Annelise
        Deltagare

för mig var det första gången att delta i en bokcirkel. Sen var den nu digital, så jag har inget att jämföra med. Jag har varit dålig på att spontant gå in och diskutera ”skriva av mig”. Hoppas att det digitala kan utvecklas något, det skulle vara kul att testa en ”fysisk digital” d.v.s att vi träffas digitalt via zoom eller annat verktyg. Beroende på bok, så behövs en viss planering kanske göra.

Får nog träna lite mer.

/Annelise

Åza Sjöstam
            Moderator

Kul att du var med och testade! Det kan vara nog så givande att bara läsa andras funderingar också. Bokcirklar via Zoom eller liknande verktyg, eller en kombination, kan absolut vara värt att testa. Bra tanke!

Chris Aronsson
            Deltagare

Ja jag gillar ju att kombinera en digital cirkel med min analoga. Varit xtra intressant när det nån gång hänt att temat liknat varandra i cirklarna. Nu i dessa tider när vi gjort uppehåll att ses så blir ju en digital cirkel desto viktigare.
              Vet inte om det är bara ovanan, men tycker det var lite lättare att skriva och svara innan de ändrade. Eller? Upplever du det också, Åza?

Tycker boken är både bra och intressant och som många också nämnt är det ett viktigt ämne. Men också tungt, ett visst motstånd att sätta sej och läsa ibland. Och att skriva här, trots många tankar och lappar i boken! Jag fortsätter nog med lite inlägg.
              Ska ta och läsa om den nån gång och få mer grepp om alltihopa. Och om samiska namn och ord.

Åza Sjöstam
                Moderator

Jag håller med om att det var lite mer översiktligt tidigare, några mer klick nu innan man hittar rätt bland frågorna och jag har märkt att rubrikerna på inläggen är viktiga nu, så att de som deltar ska förstå vad som döljer sig bakom inlägget.
                  Kul att du var med igen Chris, fortsätt gärna skriva! :-)

Mari Ellingsen
                Deltagare

Digitalt är ju bättre än ingenting alls. Fördelen också att kunna delta var man än befinner sig samt inte vara bunden av tid och rum. Men jag saknar det fysiska mötet där tankar, diskussion blir mer levande i mötet mellan deltagarna. Just den delen känns ”tom” digitalt. Men ändå, som sagt, bättre än inte alls

Åza Sjöstam
                    Moderator

Tack för bra synpunkter, Mari. Kul att du var med!

Sara Larsson
                    Deltagare

Hej alla! För mig innebar det att vara med i bokcirkeln att jag läste boken mer med glädje och djup. Jag insåg att jag ville läsa om, vilket jag nu gör och får större behållning av det jag läser eftersom jag tänker på nya perspektiv och input.

Kommer nog att fortsätta att delta i bokcirklar kring sådana här viktiga böcker.

Tiden går fort när man har roligt och nu är vi inne på slutspurten för denna bokcirkelmånad. Denna avslutande vecka skulle det vara roligt att höra hur ni har upplevt att vara med i en digital bokcirkel? Vad har fungerat bra eller mindre bra? Kom gärna med synpunkter. Det går även att mejla in synpunkter till aza.sjostam@vindeln.se.

Bokcirkeln kommer att vara öppen även efter 31 mars så fortsätt gärna att diskutera frågorna som ställts eller om ni kommit på något mer ni vill dryfta kring boken.

Jag och Sara vill redan nu passa på att tacka alla som anmält sig och deltagit i bokcirkeln, både aktivt och passivt. Jätteroligt att ni tagit er tid att ägna er åt att läsa och diskutera Herrarna satte oss hit, som är en viktig faktabok på så många plan. Det har varit mycket intressant att läsa alla era kommentarer, det ger verkligen ett mervärde till läsningen att få diskutera innehållet med andra. Stort tack och trevlig påsk!
                      Hälsningar Åza och Sara

PS: Vi brukar anordna en digital bokcirkel varje höst och vår och ni är varmt välkomna att delta även framöver. Håll ögonen öppna för information på bokcirklar.se eller Minabibliotek.se. DS.

Visar 5 svarstrådar
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.