Ivan

Visar 4 svarstrådar
  • Författare
      Lolmak
      Deltagare

Jag håller med om att få känslan att han gör saker som förväntas, men man får samtidigt veta att det finns nåt mer. Vi förstår inte riktigt varför han gör saker, men han verkar vara en person med empati. Eller så utgår jag från det för att han valt att bli läkare.

Sweetjaffa
        Deltagare

Jag får en känsla av att Ivan gör det som förväntas av honom, att gifta sig. All bröder är gifta och trots att han är äldst så är han sist att ta sig en kvinna.

Jag håller med dig sweetjaffa, det känns lite som Ivan kanske har gett upp.
            Jag tolkar det som att det har att göra med moderns tjat.
            Ivan är lite som ett barn som till slut svarar ”Ja, ja, jag ska!”.

Ett beslut taget för att fylla förväntningarna?

Med tanke på att han ”riskerar” få en arvinge som inte är hans (om det skulle blivit en son) så verkar han inte särskilt noga med att föra arvet och generna vidare på ”korrekt” vis. Eller tänker på familjens rykte, som jag känner borde vara en viktig aspekt i sådan familj.
            Jag fick intrycket att antingen har han något fuffens för sig eller så har han en sorts distans till familjen, för något inom familjen som han inte är nöjd med.

Jag får inte riktigt grepp om honom. Vi vet inte mycket ännu heller. Det kommer mindre glimtar av hans beteende och han verkar tillbakadragen och håller på med sitt. Jag är varken misstänksam eller tillitsfull till karaktären. Varför har han tagit sig an en ung kvinna från kriget, som bär på en annan persons barn? Han lämnar henne ifred samtidigt.

Sweetjaffa
          Deltagare

Ivan är äldst, och den som anses vara familjens överhuvud
            Jag tycker att han får mycket mandat, samtidigt uppvisar han en fasad. Ivan verkar ha en del hemligheter/ leva i en annan parallell värld.

Vad har du fått för intryck av Ivan? Han har en särställning bland sina bröder och i sin omgivning. Varför?

Visar 4 svarstrådar
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.