3:e veckans frågor

Visar 2 svarstrådar
  • Författare
      RebeccaJH
      Deltagare

Mary Katherine/Merricat är min favorit! Alma skriver att hon tagit på sig beskyddarrollen och det tror jag stämmer. Sen blir det ju som det blir eftersom hon är så egen som hon är. Helen Clarke förstår jag inte riktigt vem det är, men tydligt är att Merricat inte gillar henne. ”Försvinn, försvinn” säger hon till sig själv, nästan som ett mantra. Hon har också flera ”säkerhetsanordningar” som verkar vara som ett sorts tics. Hon tror att om hon utför vissa saker så kommer familjen gå säker från fara.

Alma Kilander
        Deltagare

Merricat verkar gillar rutiner och är fortfarande som ett barn som leker under dagarna. Med tanke på hur barnslig hon är känns det som en stor uppoffring från henne att hon är den som går till byn och handlar. Jag tror det som driver Merricat är att skydda dem från utomstående människor.
          Constance har rollen som både storasyster och förälder, både till Merricat och till farbror Julian. Man märker att Constance satt upp regler för Merricat, hon får inte röra tändstickor eller diska porslinet, är det för att hon är rädd för vad som kan hända då? Varje dag sköter hon hushållet och tar hand om både Merricat och Julian, jag tror att hon ser det som hennes främsta plikt.
          Julian verkar varit besatt av fallet under åren som gått, samtidigt som att han verkar ana vad som faktiskt hände..?
          Charles verkar vara lite av en psykopat, han pratar hotfullt mot Merricat, (och gör det också genom katten Jonas). Det verkar vara deras rikedomar i kassaskåpet som driver honom.

Den här veckan diskuterar vi personerna. Vilka är de? Vad är det som driver dem?
          (Gå in under Forum: Tredje veckans frågor.

Visar 2 svarstrådar
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.