Vem har sagt något om kärlek?

Visar 4 svarstrådar
  • Författare

Tack för den här bokcirkelshösten som nu är slut!

Sista frågan! Vilka känslor väcker romanen? Finns det någon scen som hänger kvar hos er som läst klart boken?

Chokladvirvel
        Deltagare

Scenen i videobutiken när hennes pappa släpar ut henne i håret hänger kvar i mig. Det var hemskt att föreställa sig det.
          Den väcker ju många känslor, man blir lite upprörd när man läser den men den avslutas med hopp, vilket känns väldigt bra!

Hur tycker ni att upplägget på boken är? Kapitel blandat med faktasidor och intervjuer med Elafs föräldrar, funkar det bra eller dåligt?

Chokladvirvel
          Deltagare

Jag gillar det! Det är intressant att veta hur hennes föräldrar tycker och tänker nu när hon berättar hur de behandlade henne.
            Det är också intressant med faktasidorna, gillar att det finns förklarat vad hedersvåld är och vad barnkonventionen står för.
            Boken fortsätter att vara spännande!

Då var det dags för första frågan! Vad får ni för första känsla eller intryck av boken?

Chokladvirvel
            Deltagare

Det är en lite hemsk första känsla, att få se hur Elafs uppväxt ser ut med sin familj. Att hennes pappa beter sig totalt annorlunda mot henne än mot sin bror och lillasyster, för att hon är tjej och har fått mens.
              Jag tror att det kommer bli en lite tuff läsning men ändå positivt att den här boken finns, det behövs verkligen!

Varmt välkommen till den sista boken vi ska läsa och diskutera! Vi läser “Vem har sagt något om kärlek?”. Senare i veckan kommer första frågan.

Visar 4 svarstrådar
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.