En ocean av kärlek

Visar 2 svarstrådar
  • Författare

Nu har vi kommit lite längre in i boken, vad tänker du om Shirin och Ocean och deras realtion?
      Och hur är Shirins relation med sin familj?
      Ocean verkar inte ha det så bra som man tror att han har det, som populär sportkille.
      Vad tror du kommer hända?

Chokladvirvel
        Deltagare

Jag tror att Ocean har det rätt svårt med alla förväntningar på sig. Han verkar inte få göra vad han vill.
          Shirins familj verkar ha bra relationer till varandra, hennes föräldrar verkar vara rätt vettiga.

Jag tror att de kommer bli ihop och att vissa kommer acceptera det och andra inte.

Då är det dags för första frågorna!
        Vad får du för första känsla eller intryck av berättelsen?

Chokladvirvel
          Deltagare

Jag tycker att det är intressant att det utspelar sig i USA efter 11 september, att se hur Shirin klarar av vardagen med sina hörlurar för att slippa alla glåpord. Att hennes murar kanske vacklar lite när hon träffar Ocean.
            Jag gillar boken hittills, tycker att den är spännande och språket flyter på bra!

Varmt välkomna till nästa bok vi ska läsa och diskutera tillsammans! Vi läser ”En ocean av kärlek”. Lite senare i veckan kommer första diskussionsfrågan. Hoppas ni kommer gilla boken!

Visar 2 svarstrådar
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.