Vald bok till 11 november?

Visar 6 svarstrådar
  • Författare
      Karima___
      Deltagare

Hej,
        Ursäkta sent svar, men finns det fortfarande plats i bokcirkeln ansluter jag mig gärna!
        Jag får turboläsa i så fall:)
        Mvh / Karin

Sanna 2024
          Deltagare

Hej håller med. För att den här sidan är lite knepig upprepar jag att vi läser Haralds mamma” av Johanna Frid och ses för att diskutera den klockan 18.00 den 11 november i Teaterbaren på Kulturhuset. Välkommen!

Hanna
            Deltagare

Jättekul att fler vill vara med tycker i alla fall jag.

Saga
            Deltagare

Hej! Jag är ny på sidan och förstår den inte, så ha överseende om jag skriver på fel ställe/sätt. Jag är intresserad av att vara med i er bokklubb. Har ni plats för en till? Får man glida in från sidan fastän ni startat igång?

Sanna 2024
                Deltagare

Hej! Ja , vi läser Haralds mamma” av Johanna Frid och ses för att diskutera den klockan 18.00 den 11 november i Teaterbaren på Kulturhuset. Välkommen!

Saga
                    Deltagare

Toppen! Har nu köpt boken och ser framemot att träffa er, ses där!

Hanna
                    Deltagare

Ja, det tycker i alla fall jag. Är bara kul.

Flavia
                    Deltagare

Hej hej!

Hoppas att det fortfarande går att hoppa på eran bokcirkel och dyka upp 11 november? Låter superkul!

Leo K
                        Deltagare

Ja absolut!

Karin
                          Deltagare

Varmt välkommen!

Sanna 2024
                            Deltagare

Hej, ja det tycker jag! Kul!

Hanna
                            Deltagare

Toppen, det låter hur bra som helst! Vilken tid bestämde ni? Jag kommunicerar också gärna någon annanstans än här, tex på whatsapp?

Sanna 2024
                                Deltagare

Jag tänker 18:00 som förra gången?

Sanna 2024
                                  Deltagare

Hur går man tillväga för att starta en grupp i whatsapp? Är det bara att starta ett community där eller? Det är ju ganska lätt att skriva i whats app om man laddar ned appen men jag har aldrig startat nån grupp. Kan nån av er starta en grupp där och berätta vad man behöver göra för att gå med? Jag har för mig att man behöver ett telefonnummer för att kunna bjuda in olika personer till gruppen? Men man kan ju skicka sitt nummer till den person som startar gruppen i ett personligt meddelande kanske så slipper man lägga ut det här offentligt om man inte vill?

Hanna
                                      Deltagare

Jag hittar inte funktionen för att skicka privata meddelanden här? Vi kanske får vänta tills den 11/11 och byta nummer och fixa en grupp när vi ses.

Leo K
                                          Deltagare

Det låter bra!

Sanna 2024
                                            Deltagare

Hej, ja i så fall. Smart tänkt.

Leo K
                                        Deltagare

Toppen. Jag skriver in 11 november i kalendern redan nu.
                                          Hur känner ni för något annat sätt att kommunicera på än här? Jag verkar inte vara så bra på den här sidan.
                                          Och roligt bokval!

Sanna 2024
                                          Deltagare

Förslag på upplägg

Jag tycker det viktigaste kanske är att man känner att man öppet kan berätta hur man upplever boken. Alla kan ha olika uppfattningar och tycka olika saker är viktigt att prata om. Vi kan ju testa oss fram när vi ses om vi vill styra diskussionerna eller prata mer fritt.

Om vi vill styra diskussionerna mer och ni tycker det är bra att ha med sig frågor för att lättare kunna analysera innehållet så bifogar jag förslag nedan. Vill ni så kan vi ha med oss dom inför nästa träff.

Bokens handling

Vad handlar boken om?
                                            Hur är berättelsen uppbyggd?
                                            Finns det flera berättarröster?
                                            Kan du urskilja något särskilt tema/budskap?
                                            Hur är den skriven, vad tycker du om språket?
                                            Känner du till något om författaren sedan innan? Påverkar det i så fall din läsning av boken? Hur/Varför?
                                            Karaktärer

Hur uppfattar du berättelsens olika karaktärer?
                                            Vilken känner du mest/minst för?
                                            Varför tror du att de agerar som de gör?
                                            Lyckas författaren med sina karaktärsbeskrivningar?
                                            Vilka känslor väcker boken?

Hur kändes det att läsa boken?
                                            Var det något särskilt i boken du gillade eller ogillade? Varför?
                                            Fanns det något du reagerade starkt på? Vad och varför reagerande du så?
                                            Fanns det överraskningar i boken eller kändes den förutsägbar?
                                            Vilka frågetecken har du kring berättelsen?
                                            Har boken gett dig några nya insikter?

Karin
                                            Deltagare

Hej!
                                              Nu har Sanna och jag träffats och tog oss friheten att föreslå ”Haralds mamma” av Johanna Frid. Vi tänkte också att en gång i månaden är bra så vi föreslår 11 november i Teaterbaren på Kulturhuset. Hoppas ni vill hänga på!

Visar 6 svarstrådar
                                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.