Vad tycker du om böcker som blir film?

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      EmmyH
      Deltagare

Dash & Lily har jag inte sett, tack för tipset.
        Men håller med David Levithan är verkligen en bra författare.

Anna R
        Deltagare

David Levithan är min absoluta favoritförfattare och jag skulle vilja se alla hans böcker bli film! Ibland lyckas det, och ibland inte. Just “En” tyckte jag inte var så bra gjord som film, den passar bättre som bok. Men i julas såg jag Dash & Lily och den tyckte jag var kanonbra!

EmmyH
          Deltagare

En av mina favoritböcker är ”Jag, En” av David Levithan. Det finns också en uppföljare som heter ”Någon dag”.
            Böckerna handlar om En, en person som vaknar upp i en ny kropp varje dag. Så har Ens liv alltid sett ut. Hen vet inte varför, bara att det alltid varit så. En dag möter En Rhiannon och blir förälskad. Det ställer allt på sin spets. Detta är en bok som väcker många frågor, vad är det som gör en människa? Är du en person även om du inte har en egen kropp? är du någon om ingen vet att du finns?

”Jag, En” kom som film 2018 med titeln “Every Day”. Jag hade väldigt höga förväntningar på filmen. Det är en okej film, men den magi som jag upplever att jag känner när jag läser boken ger inte filmen.

Är det någon av er som läst boken eller sett filmen? Vad tyckte ni i så fall om den?

Anna R
            Deltagare

Ja böcker som blir film kan ju bli hur bra som helst eller hur dåliga som helst! Ibland är det spot-on och ibland har man en annan bild av hur boken skulle se ut i filmat format.

Vad tycker du? Finns det någon bok som blivit film som du verkligen gillat? Eller inte gillat?

Visar 3 svarstrådar
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.