Senaste boken du läst

Visar 6 svarstrådar
  • Författare
      Anna R
      Deltagare

Igår läste jag en ny serie som heter Vilde och käpphästarna, av Bicho. Det finns två böcker än så länge. De var jättebra! Så roligt att det kommit böcker som handlar om att träna med käpphästar! I den första boken tävlar Vilde för första gången, och i andra boken är hon på semester hos morfar och där anordnar hon och en ny kompis en egen käpphästtävling.

Del 1 heter Vilde och käpphästen Winner.
        Del 2 heter Vilde och sommaren med Cleo.

EmmyH
        Deltagare

Jag har precis läst den fjärde delen i serien om Signe Holm. ”Mobilen” av Petter Lidbeck.
          Den handlar om en ny sorts mobil som delas ut gratis på torget.
          Elsa, Signes kusin, lyckas få tag på en ny telefon och alla blir väldigt imponerad av denna nya mobil som har en massa smarta funktioner.
          Det är nästan som om mobilen har både ögon och öron.
          Men är allt verkligen som det ska med den nya mobilen?

Jag rekommenderar verkligen denna serien.
          En lättläst deckare med den coola Signe Holm.

Anna R
          Deltagare

Nu har jag läst en bra bok! Igår läste jag Vargflickan av Anh Do. Den var spännande! Tänk så här: Krig utbryter, dina föräldrar väcker dig mitt i natten och ni måste fly, ni packar snabbt in vad ni kan i bilen och kör. Men det gör alla andra också, så kö uppstår på bilvägen och till slut en stor krock. Dina föräldrar ropar till dig ”Spring! Vänd dig inte om, bara spring!” Och så gör du det. Och plötsligt är du helt ensam, i en skog du inte känner till.

Ja det där är de första sidorna i boken sammanfattade. Man vill bara läsa mer, eller hur?! Boken slutar med en grym cliffhanger så man vill bara ha nästa. Den kommer i september så det är ju bara en sommars längtan.

Anna R
            Deltagare

Kul att du gillade Häxan! Jag har kikat på den men aldrig haft tid att läsa den.

I helgen började jag läsa Blixtbarn av David Renklint. Väldigt spännande hittills! Bara omslaget ser så lockande ut för man ser att tjejen (huvudpersonen Eli) saknar en del av sin arm och så håller hon i en pistol plus att man ser några människor som ser ut som zombies ungefär. Läskigt! Nu är den inte så superläskig än men de där zombie-människorna, som för övrigt kallas för maror, är verkligen inga trevliga varelser.

EmmyH
              Deltagare

De senaste böckerna jag läste var Häxan och Stalkern av Idriz Idrizi.
                Häxan handlade om Celia och Lova som varit bästa vänner länge, men efter höstlovet har något förändrats.Lova vill inte vara kompis med Celia längre, hon är till och med elak. Men så börjar en ny tjej i klassen: Nellie. Celia och Nellie blir snabbt vänner, men är inte Nellie lite skum? Snart delar Nellie med sig av en hemlighet, hon är en häxa. Först är Celia skeptisk, men när de genomför en ritual som funkar så är de båda häxor och de kan göra vad som helst, kanske kan de till och med hämnas på Lova.
                Stalkern som är en fristående fortsättning på Häxan.Celia får skumma sms som får henne att påminnas om det som hände i Häxan.

Detta är två mycket spännande böcker och du sugs in i handlingen så de är svåra att lägga ifrån sig.

Anna R
                Deltagare

Jag läste Tuff nog?! av Anders Blentare

Det är del 1 i serien om Sanja som spelar fotboll. Jag skulle verkligen rekommendera den till andra! Kanske mest för att den handlar om mer än fotboll, som det ofta gör i så kallade fotbollsböcker. Sanjas farbror tycker till exempel att hon ska ta mer plats i fotbollslaget, våga mer. Så hon liksom bara bestämmer sig, och blir tuffare och säger ifrån. Jag tycker det är lite häftigt ändå, hur hon har modet att bestämma sig för att våga mer. Men det är klart, det gäller att inte bli för kaxig. Och det märker Sanja också.

Del 2 heter Sanja – Laglös och den har jag också läst. Lika bra den! Perfekta böcker om man vill ha böcker som är lite mer snabblästa, för de är inte så tjocka.

EmmyH
                    Deltagare

Tack för tipset Anna. Låter som en bra bok som jag gärna skulle vilja läsa.
                      Kul att det inte bara handlar om fotboll då jag inte alls är sportintresserad :)

EmmyH
                    Deltagare

Vilken är den senaste boken du läst? Tyckte du om den?

Berätta gärna vad du tyckte var bra/dåligt med boken och om du skulle rekommendera den till andra.

Visar 6 svarstrådar
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.