Böcker och bad och sommar och sol

Visar 1 svarstråd
  • Författare
      EmmyH
      Deltagare

Böcker, bad, sommar och sol. Låter som ett perfekt sommarlov.
        Det har varit superkul att diskutera böcker i sommar och jag har fått en massa boktips.
        Tack för det alla!

Jag har precis avslutat serien Amerikaäventyret, som är skriven av Camilla Lagerqvist. Det finns fyra böcker i den serien: Flykten till Amerika, Försvunnen i New York, Gömd på Manhattan och Barnhemmet i Brooklyn. Året är 1916 och vi får träffa Ingrid som immigrerar till Amerika. Vi får följa henne på hennes äventyr och på hennes väg att försöka hitta sin storasyster Hedvig. En spännande och välskriven serie som passar perfekt som sommarläsning.

Anna R
        Deltagare

Vilken härlig sommar det är än så länge! Det funkar ju att läsa både i skuggan och solen! Och däremellan kanske ta ett dopp i nåt svalkande vatten.

Nu läser jag Den första stölden av Sanna Norlin. Eftersom vanliga deckare ofta handlar om barn som löser mysterier och haffar tjuvar är den här boken lite extra kul att läsa för här är det tvärtom. Här är det barnen som ska genomföra en stöld! Väldigt spännande, och sen är den lite sorglig också eftersom den handlar om Dantes gamla morfar.

Tiden här på bokcirklar går snabbt och det är bara två veckor kvar här! Så ös på med tips och diskussioner så kör vi sista veckorna (fram till 31 juli).

Visar 1 svarstråd
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.