Presentationer av deltagarna

Visar 10 svarstrådar
  • Författare
      Ewa Forslund
      Deltagare

Jag heter Ewa Forslund och är född och uppväxt i Jörn, nu boende i Arvidsjaur. Har inte varit med i någon digital cirkel tidigare. Har nog läst alla Saras böcker, även om det börjar vara länge sedan nu. 1955 fick jag som 12-årig ”Hjortronlandet” i julklapp. Saras böcker diskuterades ju flitigt i bygden under min uppväxttid. Man var stolt förstås, men även kritik förekom. Min moster var barndomsvän med Sara och hälsade på henne ibland. Min favorit bland Saras böcker är nog ”Lifsens rot”.

1. Jag som skriver heter Linda och arbetar som bibliotekarie på Vindelns bibliotek. Jag tycker om ord, att både läsa och skriva. Uppskattar att vara i jord , skog och hav. Hantverkar gärna med allt möjligt av tyg och tråd.

2. Det är min första digitala bokcirkel. Känns jättekul!

3. Har läst Jernbanesviten tidigare, men återvänder gärna. Där finns så mycket att upptäcka! Även Tjärdalen och Hjortronlandet och så Regnspiran.

4. Just nu läser jag om Maria Gripes Skuggserie. Jätteroligt att återvända till min barndoms läsning!

Chris Aronsson
        Deltagare

Jobbat ett antal år nu i Vindeln som lärare/assistent och har varit med i flera digitala cirklar. Känns som ett bra komplement till den ”vanliga” bokcirkeln jag är med i.
          Det ska bli riktigt roligt att läsa Järnbanesviten! Även om det känns lite svettigt när jag tittar på den tjocka samlingsvolymen jag köpte igår!
          Har tidigare läst Hjortronlandet och Tjärdalen som jag ser fler har läst. Började för längesen på boken om gruvarbetarna.

1. Jag har till slut accepterat epitetet pensionär från att ha varit egen företagare.Jag har flyttat till Umeå för några månader sedan från Rengård,Norsjö.

2.Jag har inte deltagit i någon digital bokcirkel förut.