Halvtid!

Visar 1 svarstråd
  • Författare

Jag upplever den fjärde boken som mest svårtillgänglig hittills. Vet inte om det beror på boken eller mig men jag har haft svårt att riktigt hänga med i svängarna och förstå vad som händer. Trots att jag nu läst böckerna direkt efter varandra får jag anstränga mig för att koppla ihop referenserna bakåt i tiden. Och den här Avavikelsen, vad var det egentligen som hände? Man kan inte anklaga Sara Lidman för att vara övertydlig och skriva folk på näsan.

/Elenor, Vännäs bibliotek

Tegsbiblioteket
      Moderator

Sommaren sjunger på sin sista vers och förhoppningsvis har ni hunnit läsa och njuta i hängmattan heela sommaren! Vi har kommit halvvägs i bokcirkeln och enligt lässchemat är det dags att börja läsa bok 5, Järnkronan.

Skriv gärna en rad om hur det går med läsningen och bokcirklandet. Vad tycker ni om böckerna? Jag har själv läst de tre första böckerna och har just börjat med bok 4, Den underbare mannen. Det går lite trögt men jag kämpar på! :-) Jag tycker att det är lite svårt att hänga med i handlingen ibland, men älskar språket och dialekten!

/Åza, Tegsbiblioteket

Visar 1 svarstråd
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.