Information och upplägg

Visar 0 svarstrådar
  • Författare
      Tegsbiblioteket
      Deltagare

Hej och välkommen till Tegsbibliotekets sommarbokcirkel 2022!

Jag som leder denna bokcirkel heter Åza Sjöstam och jag jobbar som bibliotekarie på Tegsbiblioteket i Umeå.

Känn dig varmt välkommen och kom ihåg att du kan delta i bokcirkeln helt kravlöst. Här finns inte några tider att passa utan det går bra att läsa och skriva inlägg vilken tid som helst på dygnet. Jag hoppas förstås att det blir fler än jag som postar inlägg och svarar på frågor, men det går såklart bra att delta utan att skriva något också.

Min förhoppning är att denna bokcirkel ska ge dig ett mervärde till läsningen av Katarina Widholms fina berättelse om Betty. Boken finns tillgänglig i olika format: vanlig bok, pocket, e-bok och e-ljudbok.

Här kommer lite kort information om upplägget:
      📚 Skriv gärna några rader om dig själv under rubriken “Presentationer av deltagarna”. Detta är såklart frivilligt.

📚 Med jämna eller ojämna mellanrum under sommaren kommer jag att lägga ut samtalsfrågor. Varje fråga blir ett eget inlägg där deltagarna kan lämna kommentarer och kommentera på andras svar. Se frågorna endast som ett stöd för att få igång en diskussion, du kanske vill “prata” om något helt annat som du fastnade för under läsningen i stället och det är såklart helt okej!

📚 Det går bra att svara på frågorna närsomhelst under bokcirkelperioden och i vilken ordning som helst. Var beredd på spoilers! Bli inte förvirrad om inläggen flyttar på sig, inlägg med nya kommentarer hamnar nämligen överst så därför kommer ordningen på rubrikerna att förändras under bokcirkelperioden.

📚 Författaren Katarina Widholm kommer själv att delta under sommaren genom att svara på frågor från bokcirkeldeltagarna! Vi samlar dessa frågor i ett separat inlägg. Du kan när som helst skriva en fråga till Katarina så svarar hon någon gång under sommaren.

📚 Tveka inte att höra av dig till mig via mejl till aza.sjostam@umea.se, om du har några frågor eller funderingar. Jag har semester vecka 26-28 och 31 men övriga sommarveckor finns jag tillgänglig. 😊

• Detta ämne redigerades för 6 månader, 2 veckor sedan av Tegsbiblioteket.
      • Detta ämne redigerades för 5 månader, 3 veckor sedan av Tegsbiblioteket.
Visar 0 svarstrådar
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.