Frågor till författaren Katarina Widholm

Visar 1 svarstråd
  • Författare
      Katarina Widholm
      Deltagare

Hej!
      Jag heter Katarina Widholm och har skrivit hela mitt liv. För jämnan och nästan oavbrutet. Men det är först de sista femton åren jag vågat kalla mig författare.
      Född i norra Hälsingland, bland höga berg, klara sjöar och skogar och det har definitivt påverkat mig.
      Faktum är att jag får ångest av slättlandskap. Och av alltför mycket folk.
      Djur och natur har jag alltid älskat. Precis som ord.
      Ord är så viktiga, vackra och stora. Det finns något svindlande i ord som blir till text och allra roligast är att släppa texten lös till andra, dela med sig och se vad som händer.
      En dag såg jag Betty framför mig där hon satt på tåget med flätorna under mössan. Och då visste jag att jag skulle skriva om henne. Hon vände sig om och så kom hennes berättelse till mig och Räkna hjärtslag blev en bok.
      Jag finns här lite i utkanten av bokcirkeln och svarar hemskt gärna på funderingar om boken. Förutom mitt skrivande är jag också självklart bokläsare och vet hur olika en bok kan drabba en. Uppskattar därför all slags respons på min bok från dig. Du måste verkligen inte bara stryka medhårs!
      Hör av dig med funderingar, frågor eller om det är något du vill diskutera!
      /Katarina

Tegsbiblioteket
        Deltagare

Hej Katarina!
        Vad roligt att du är med i bokcirkeln “lite i utkanten”. Intressant att höra om hur berättelsen om Betty kom till dig och blev en bok.

Vi får hoppas att bokcirkeldeltagarna kommer med många frågor till dig under sommaren!

/Åza, cirkelledare

Tegsbiblioteket
      Deltagare

Hurra! Under sommaren kommer författaren Katarina Widholm att svara på frågor om sin bok och sitt författarskap i den här tråden. Under läsningen dyker det säkert upp frågor och funderingar som vi kan diskutera här tillsammans med Katarina. :-)

Visar 1 svarstråd
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.