Författare: Tegsbiblioteket
Fråga 7-9
Hej bokcirklare!
Nu är jag tillbaka i arbete efter tre sköna semesterveckor. Vad roligt att fler har anmält sig till bokcirkeln, nu är vi ett fint litet gäng! Här kommer ytterligare några frågor att funderar kring, men som jag sagt tidigare så är frågorna bara ett stöd för diskussionen. Svara på alla eller några eller diskutera något helt annat som ni fastnat för under läsningen. Och glöm inte att passa på att ställa frågor till författaren Katarina Widholm!
7) Vid 1930-talets mitt var den s.k. ”hembiträdesfrågan” en brännhet politisk fråga i Sverige, där man diskuterade hembiträdenas situation i arbetslivet. Är det något särskilt du slås av när du läser om Betty och hennes vänner?
8) Är det någon karaktär som du särskilt fastnar för i Räkna hjärtslag? Vad är det i författarens sätt att skildra den karaktären, som gör att du tilltalas särskilt av henne eller honom?
9) När anar du doktorns politiska sympatier? Tycker du att doktorn, som aktiv nazist, är en helt igenom ond person?
/Åza, cirkelledare
Fråga 7-9
- Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 1 år, 1 månad sedan av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.