Slutet

Visar 2 svarstrådar
  • Författare

Nu avslutar vi från biblioteket vår medverkan här. Forumet ligger kvar och det går att fortsätta diskussionen. Tack för ditt deltagande i bokcirkeln. Håll utkik till hösten efter nya bokcirklar med Nyköpings stadsbibliotek!

Glad midsommar!

Jag tycker om att slutet är hoppfullt, och att Ingeborg, Greta och Eva går ihop och hjälps åt för en gång skull. Jag trodde och hoppades dock länge att Greta skulle göra uppror på den där festen för den trettioåriga bröllopsdagen, så att Harald fick stå till svars för sina handlingar.

Evas möjlighet att göra abort räddar henne från att hamna i samma beroende som hennes mor och mormor, men det blir också tydligt att aborten även är en förlust för Eva. Det riktiga friheten hade kanske varit att få möjlighet att både föda barn och försörja sig själv? Och jag håller med dig Birgitta som skrev i et tidigare inlägg att det känns osäkert hur det kommer gå för Eva i Stockholm.

Nu går vi in i midsommarveckan och bokcirkelns sista vecka. Och nu vill vi diskutera slutet. Några av er har redan varit inne på det, men vad mer kan sägas? Vad tycker du om slutet? Hade du kunnat tänka dig ett annat slut på boken, hur skulle det se ut?

Visar 2 svarstrådar
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.