Kan man se att Edvards identitet påverkas genom boken?

Visar 2 svarstrådar
  • Författare

Jag tycker att hans personliga utveckling spelar en stor del i berättelsen. Han är först den självständiga enstöringen som lever i sin skyddade bubbla. Men när farfadern dör så utvecklar han en sida där han vill utforska omvärlden och sin historia, ha fina kläder och gå på restaurang. Och slutligen när han återvänder hem igen tillsammans med Gwen (som på sätt och vis representerar hans nya liv) och de åker ner till centrum hade han tänkt gå där med henne för att ”känna att jag var en annan”, men efter ett tag känner han sig utklädd. Och jag tänker att det är då som de här två sidorna blir tydliga för honom, och att han då får ihop pusslet som du Ulrika beskriver det, och inser att han är bådeoch.

UlrikaH73
      Deltagare

Edvard söker ju i hela boken svaret och vill ju få ihop pusslet om sig själv. Han försöker landa i sitt arv och förstå vem han liknar. Tänker att han förändras utifrån alla olika miljöer han besöker och formas utifrån det.

6. Kan man se att Edvards identitet påverkas genom boken? Ge gärna något exempel.

Visar 2 svarstrådar
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.