Välkommen till Amerika

Visar 2 svarstrådar
  • Författare
      Adam
      Deltagare

Hej! Jag kommer till Condeco kl 18. Hur hittar man gruppen? Ska man titta efter de som viftar med samma pocketbok? (jag fick bara tag i den digitala versionen, så jag viftar med en Kobo istället).

Lägg gärna till mig i Whatsapp-gruppen också (nr 0704-938461).

/Adam

Jesper Sjöberg
          Deltagare

Hej,

Jag håller utkik efter dig. Annars brukar vi sitta på ovanvåningen. /Jesper

Jesper Sjöberg
          Deltagare

Hej Alla,

@kramedir
            @enele @lovisaprage @perola-forss @addedencoole @annawickberg @marwa-s @elinwr @camillapalmgren @irenep @liltowl @bigfoot

Tänkte dubbelkolla vilka som kommer imorgon kl. 18 till Condeco, då vi också använder Whatsapp och flera har svarat där. Vilka kommer? Är alltid trevligt med flera :)

Jesper Sjöberg
            Deltagare

Hej alla!

Tack för en trevlig träff! Nu när vi har haft tre träffar med intressanta och bra samtal. Det känns verkligen kul det här med bokcirkel och lovande för framtida träffar.

Den fjärde träffen är preliminärt den 3 juni kl. 18 på Condeco och vi läser Linda Boström Knausgårds “Välkommen till Amerika”. En kortroman på 98 sidor. Finns på ett bibliotek eller som pocket. Alla är välkomna!

Anna hade med sig fem intressanta fårgor till den sista träffen som vi också samtalade runt. Här kommer de fem frågor som man kan ha med sig när man läser nästa boken.

1. Vad handlar boken om för dig?

2. Ge era synpunkter på berättargreppet?

3. Vad kändes viktigast i återblickandet?

4. Hur kändes det när ni slog igen boken?

5. Är det någon särskild scen som du har fastnat för?

Nu har vi också startat en grupp på Whatsapp. Skriv mobilnummer om ni vill, så lägger jag till er till gruppen.

@kramedir
              @enele @lovisaprage @perola-forss @addedencoole @annawickberg @marwa-s @elinwr @camillapalmgren @irenep @liltowl

Visar 2 svarstrådar
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.