Första deltagandet i en bokcirkel

Visar 1 svarstråd
  • Författare
      Camilla
      Deltagare

Hej!
      Jag hittade till denna grupp och hemsida idag. Är också intresserad av bokcirkeln men har inte heller någon erfarenhet av detta. Ser dock att det inte är så mycket aktivitet (eller något alls?) så jag tänkte hoppa in i din tråd och kanske får vi fler som tittar in också?

@Alan Tycker att din profil lät intressant, är själv bland annat också intresserad av filosofi och det ockulta. Försöker att vara uppdaterad om teknik och vetenskap även om jag inte har någon fallenhet inom ämnet. Har du någon bok som du läser nu? :)

Alan
        Deltagare

Försöker leta upp någon skönlitteratur som berör det ockulta och metafysiska men för det mesta hittar jag faktaböcker. Skriver här så fort någon spännande bok dyker upp. Har ni något förslag?

Tänker att Stadsbiblioteket, Götaplatsen kan vara lämplig plats att hålla en bokcirkel.

För övrigt läser jag just nu “12 Rules For Life: An Antidote To Chaos” av J.B. Peterson.

Gjyla M
        Deltagare

Hallå!

Efter idogt googlande hamnade jag här – hoppas det ger resultat. Även jag är intresserad av att gå med i eventuell bokcirkel (gärna så man kan ses i Gbg). Ej kräsen vad gäller val av bok då jag är mer intresserad av diskussionen kring boken än bokens innehåll i sig. Men vem uppskattar inte lite ockultism? Detta vore min första bokcirkel.

Gjyla M
          Deltagare

Vad gäller min tekniska förmåga så är den, som ni kan se, sviktande. Var menat att svara till tråden i helhet, ej riktad till en person. :-} Ser i vilket fall mycket fram emot detta.

Camilla
            Deltagare

Haha förstår dig! Tittade till tråden igen och blev smått förvirrad när jag ser att nyaste inlägg hamnade överst och svaren under så när jag började läsa så hamnade allting i kronologiskt oordning. Men kul att du också hittade hit, håller man tråden lite över ytan så borde fler titta in och några fåtal borde räcka för att dra igång nåt! Jag hoppas också på att kunna fysiskt ses i Göteborg. Har du nåt du läser för tillfället eller söker du nåt nytt?

Camilla
            Deltagare

Haha förstår dig! Tittade till tråden igen och blev smått förvirrad när jag ser att nyaste inlägg hamnade överst och svaren under så när jag började läsa så hamnade allting i kronologiskt oordning. Men kul att du också hittade hit, håller man tråden lite över ytan så borde fler titta in och några fåtal borde räcka för att dra igång nåt! Jag hoppas också på att kunna fysiskt ses i Göteborg. Har du nåt du läser för tillfället eller söker du nåt nytt?

Alan
      Deltagare

Hej på er!

Det är första gången jag deltar i en bokcirkel och ser fram emot kommande aktivitet.

Är inte direkt någon bokmal men har plöjt igenom en hel del kurslitteratur så läsvana har jag i alla fall :)

Hoppas få träffa er snart!

Visar 1 svarstråd
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.