Är detta en sovande grupp?

Etiketter: 

Visar 10 svarstrådar
  • Författare
      Anonym

Vi kommer starta på Stadsbibliotekets Café den 20 januari med Löpa Varg av Kerstin Ekman om du är sugen? Gå in på gruppen jag skapat och anmäl dig! Välkommen!

Anonym

Det verkar vara en sovande grupp?

Ska vi bestämma en tid och plats för en första träff kanske?

Jag föreslår Stadsbibliotekets Café 9 december kl 18 (de stänger 20).

Ett förslag på bok är Kerstin Ekman Löpa Varg. https://www.adlibris.com/se/bok/lopa-varg-9789100187989

Hej,
          Jag flyttar till Göteborg i februari. En bokcirkel är precis vad jag skulle behöva! Alla ni, som diskuterat ovan, kommer ni hålla i någon bokcirkel framåt hösten är jag gärna med och engagerar mig.

Anonym

Hej! Tycker detta låter trevligt!

Är det någon som har några konkreta idéer om bokcirkeln, typ tider eller så?

Hej!
            Jag är hemma och vabbar med barn och funderade på att läsa lite bok när jag tröttnat på samma barnfilm på repeat. Lite googlande, lite fipplande, och plötsligt råkade jag registrera ett konto här och funderar på att testa bokcirklande. Hur funkar det? Tipsa varnadra? Träffas och diskutera?
            Jag misstänker att jag skulle drabbas av ofantlig prestationsångest i bokvalet och välja kreddig och svår litterturprisvinnare, men om jag lyckas ta mig över den känslan kanske det finns möjligheter till massor av spännande givande samtal och utbyten genom en bokcirkel? Senast läst här är en salig blandning – just nu läser jag till sist David Lagercrantz Milleniumuppföljare, innan dess reportageboken De förklädda flickorna i Kabul av Jenny Nordberg, innan dess Miniatyrmakaren av Jessie Burton. Vild blandning alltså!
            Håller mig gärna uppdaterad om hur detta utvecklar sig, bor i kranskommun och jobbar i Gbg.
            /Suzanne

Anonym

Bra förslag på bok, läser den gärna … Kan avvakta lite med att skapa en ny grupp , kanske några vaknar till liv här.

Jag ska se till att låna Barabbas i veckan.

Hälsningar
              Fredrik

Karl Anders
              Deltagare

Det är svårt att föreslå en bok…. Hamnade i grubbel..

tillsist tänkte jag på Barabbas av Pär Lagerkvist som jag har i min hylla, den är inte för tjock heller… Föreslår den.

Tycker du att det är en bra ide och startar en ny tråd så länger jag upp en lapp på bibblan och hänvisar till den. Det tror att uppslutning kan skapas men måste stimuleras lite

Hälsningar, Anders

Anonym

Hej Anders,

Kul att vi verkar vara ett par som är sugna på att läsa.

Att sätta upp en lapp på bibliotek är nog en vettig idé.

Sen antar jag att folk kommer att hitta till gruppen över tid, om vi bara får igång den..

Jag hade gärna föreslagit en bok, men tror det är bättre att överlämna valet till någon mer beläst. Har inte läst så mycket själv, men är öppen för det mesta.

Ska vi starta en helt ny grupp här kanske, då det kanske bara blir förvillande om vi använder den här?

Hälsningar
                  Fredrik

Karl Anders
                  Deltagare

hejsan! är också intresserad
                    Kanhända är den ursprungliga cirkeln stor till ohanterbarhetens gräns? eller nedlagd.
                    att starta en ny kan vara det smarta

är alltså öppen för förslag vad gäller bok och plats….

möjligtvis kan det vara en god idee att träffas, synca av och bestämma upplägget innan, eventuellt är inflödet av folk härifrån tämligen begränsat, isåfall kunde en lapp sättas upp på något bibliotek??

bara spånar vilt!

mvh, Anders

Anonym

Hej Johan, den verkar inte vara aktiv. Men jag är intresserad av att vara med i eller dra igång en bokcirkel i Göteborg.

Om vi blir ett par stycken kanske vi kan ta en första träff på ett café eller liknande?

Eller om någon har förslag på en första bok, så läser vi den och träffas sedan på ett café eller liknande?

Kanske har någon annan ett ännu bättre förslag?

Hej

Jag letar efter bokcirklar i Göteborg och stötte på denna. Men efter att ha läst på förstasidan så verkar många här vilja delta i bokcirkeln men det verkar inte finnas någon aktivitet. Är denna grupp aktiv?

Mvh Johan

Visar 10 svarstrådar
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.