Bokcirkel: Med örnen mot polen

Författare: Anna Eriksson
Böcker att bokcirkla om
Hej!
Jag läste din introduktion till denna grupp och jag älskar också denna typen av äventyrsböcker. Expeditionen av Bea Uusma är en av de absolut bästa böckerna jag läst så det är klart att mina blickar direkt drogs till namnet på denna bokcirkel. :) Jag har några böcker som länge legat på min läslista som jag ännu inte läst. T ex Himmel över Everest av David Lagercrantz, Tunn luft av Jon Krakauer. Jag har också sprungit på några böcker om Andrées polarexpeditionen som jag blivit nyfiken på. Dels Wilkinson – Polarexpeditionen som är en fackbok och sedan romanen Ingenjör Andrées luftfärd av Per Olof Sundman från 1967. Jag är öppen för alla förslag. Några romaner som jag också gillat i kategorin upptäckare, äventyrare osv är Mot glittrande snön vid världens ände av Eowyn Ivey, Sonen av Philipp Meyer, Dagar utan slut – Sebastian barry och Hunger av Katsu. Alla fyra utspelas i USA, upptäckten och kolonialiseringen av det “nya landet”. Sådana böcker tycker jag också är oerhört intressant även om alla inte är baserade direkt på verkliga händelser
Böcker att bokcirkla om
- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 8 månader sedan av .
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.