Sympatisören av Viet Thanh Nguyen

Visar 1 svarstråd
  • Författare
      Jura78
      Deltagare

Hej hej! Jag har faktiskt börjat läsa förra veckan. Jag hade en annan bok som jag läste innan (Elisabeth Åsbrinks “Och i Wienerwald står träden kvar”). Åsbrinks bok är en väldigt bra bok och hemskt historia … den är väldigt tungt läst pga ämnet (förintelsen), men jag skulle absolut rekommendera den. Nguyens bok handlar ju om Vietnamkriget och jag tror det blev lite alltför tungt att läsa denna efter Åsbrinks. Jag har läst ungefär en fjärdedel in i Nguyens boken. I början behövde jag kolla upp mer om Vietnamkriget för jag visste inte ens om det var norra eller södra delen som vann och vilka år kriget var (jag vet, shame on me!).
        Boken är välskriven. Tyckte att det var väldigt konstigt att han säger sig vara nära vänner med Bok när han och Man är spioner och Bok inte vet att de egentligen strider med andra sidan. Jag misstänker att Bok skulle ha en annan åsikt om han skulle få veta. Efter den delen som jag läst är jag inte så intresserad att läsa vidare. Det kan har att göra med att jag läste Åsbrinks bok innan och jag är mättat av krigslitteratur (brukar inte läsa så mycket av sådant). Lycka till Amela med att läsa klart. Jag är med med Västerbros bok igen! :)

Amela Hadziresic
        Deltagare

Idag börjar en ny läsperiod där vi ska läsa Pulitzerbelönade debutromanen Sympatisören. Var gärna med alla ni där ute för boken verkar vara mycket intressant.

Visar 1 svarstråd
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.