En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie

Visar 3 svarstrådar
  • Författare
      Jura78
      Deltagare

Hej! Nu har jag läst klart boken här om dagen … den var ju väldigt lång. Mycket bra bok som verkligen beror. Det var delvis lite tufft att läsa vidare då så mörkt. Tyckte att boken kanske kunde ha kortats lite, men det är en eftertanke. Inget som kändes långt när jag läste den, men de bra tiderna var en rätt så stor del av boken som kanske kunde kortats. Vad tycker ni andra?

Jura78
        Deltagare

Hej hej! Jag har inte hunnit klart med boken, men ska fortsätta läsa över jul. Tycker mycket om boken även om temat i denna bok också är tungt.

Blir det en ny termin? Jag har upptäckt Matt Haig och läste Midnattsbiblioteket som jag tyckte var mycket bra. Vi skulle kunna läsa Skäl att fortsätta leva. Den har 4,16 stjärnor på en 5-gradig skala på Goodreads, vilket är jättebra.

Jura78
          Deltagare

hej! JAg har börjat läsa ett par dagar sen. och det är väldigt kul att läsa henne. har velat göra det i jättelänge. hinner nog inte klart till den 23:e, men ska försöka. :)

Instämmer helt! Väldigt duktig författare. Jag har läst hennes Americanah och blev förälskad. Har tyvärr inte hunnit med att läsa några fler böcker av henne och att få börja läsa En hal gul sol just nu är bara rena nöjet.

Idag påbörjar vi en ny period av skönläsning. Vi läser En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie.
            Ha det trevligt!

Visar 3 svarstrådar
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.