Bergens stjärnor av Jojo Moyes

Visar 6 svarstrådar
  • Författare
      Jura78
      Deltagare

Hej hej! Jag måste medge att jag la boken åt sidan. Hur går det för dig Amela? Jag tog fram en annan bok (Lori Gottlieb “maybe you should talk to someone”) och den är väldigt bra. Jag kommer säkert ta upp den här boken (Moyes) igen, men jag behövde lite annat ett tag.

Jura78
        Deltagare

Nu hade jag skrivit ett långt inlägg här och så tryckte jag på fel knapp. Darn!

Amela! I prologen står ett datum som rubrik (20 Dec 1937) och Kapitel ett är då 3 månader innan dess. Kom det inte med i ljudboken?

Jag läser boken på engelska och det går fort att läsa. De har dialekt (den Southern typiska för Kentucky och Tennessee) i boken när några pratar. Hur är det översatt på svenska?

Jag har inte kommit långt, men det senaste kapitel var en typiskt feelgood känner jag och jag är faktiskt också lite anti just nu. Men jag vet att hennes böcker kan vara väldigt bra. Så, jag ska försöka läsa lite mer innan jag ge mitt omdöme. 🙂

Amela Hadziresic
          Deltagare

Nu har jag gått och lyssnat på boken. Har inte hunnit jättelångt men ändå har hunnit bli lite störd av att en 64-årig kvinna kallas för “gammal kvinna med 3 tänder kvar”. Det har inte heller hänt så mycket i boken så … Försöker utröna vilken tidsperiod handlingen utspelar sig i men vet fortfarande inte. Ska försöka att inte läsa några recensioner innan jag hunnit åtminståne till halva boken.

Amela Hadziresic
            Deltagare

Hej! Nu sover jag ganska dåligt på nätterna och därför ska precis nu köpa Bergens stjärnor som e-ljudbok (som faktiskt är ganska dyr, 108 kronor).Tråkigt nog har vi missat att boken inte finns som e-bok i Biblio. Har inte läst en enda bok av Moyes. Grämer mig inför detta därför att jag inte är så förtjust i feel-good men vi får se. Lyssna på boken medans man promenerar ska kanske gå hem.

Jura78
              Deltagare

Jag har också läst hennes böcker, men långt ifrån alla. 100mil tyckte jag var bra. Och den första i trilogin. Ser fram emot att läsa den här. Boken ser tjockt ut. Men först läser jag klart en klassiker: flugorna herre. Efter det behöver jag nog en feel-good bok.

Ida Norberg
                Deltagare

Ska bli spännande att läsa 😊 Har plöjt alla Moyes böcker, de är av varierande klass. Bäst är Livet efter dig och Sophies historia enligt min åsikt. Ska bli intressant om Bergens stjärnor håller måttet.

Amela Hadziresic
                  Deltagare

Nu startar en ny läsperiod. Vi ska under sommarmånaderna läsa Jojo Moyes bok ”Bergens stjärnor”. Välkomna att skriva era tankar och frågor kring boken här i forumet. Trevlig läsning!

Visar 6 svarstrådar
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.