Avslutning: Janne, min vän

Visar 1 svarstråd
  • Författare
      Anna Stenberg
      Deltagare

Tack för den här bokcirkeln och för alla andra ni ordnat under senhösten och våren! Det har varit givande, men synd att inte fler deltagit. Bl a har det medfört att jag läst Tritonus vilket jag annars inte skulle ha gjort samt att jag läst om flera böcker vilket heller inte hade blivit av men något jag haft stor glädje av. Hoppas nu att det kan bli möjligt att ha någon form av bokcafé igen i höst. Det är ju ändå roligast att träffas och ha bokprat irl. Trevlig sommar önskar jag er alla på biblo!

Tack själv! Vi på biblioteket tycker också att det var väldigt roligt med de här digitala bokcirklarna. Även om antalet aktiva deltagare varit få har vi som deltagit haft intressanta diskussioner och fått fördjupa oss i böcker som vi kanske annars inte läst. För oss från biblioteket har det också varit lärorikt att prova det här med att ha bokcirklar digitalt.

Förhoppningen är att kunna återuppta bokcirklar i fysisk form efter sommaren. Mer information om det kommer längre fram.

Trevlig sommar, och trevlig sommarläsning önskar vi dig!

Det har varit roligt och mycket givande att läsa och diskutera Janne, min vän. Tack för den här bokcirkeln!

Janne, min vän är vald som årets Stockholm läser-bok. Under hela 2021 anordnas bokcirklar, författarsamtal, stadsvandringar kring just denna bok. På Stockholms stadsbiblioteks webbplats kan du hitta information om evenemangen:
        https://biblioteket.stockholm.se/kalender/evenemangsserier/Stockholm%20l%C3%A4ser

Peter Pohl som skrivit boken har också skrivit många andra böcker, flera av dem har blivit uppmärksammade och fått priser. Peter Pohl har berättat att han inte skriver för en särskild publik, men många av hans böcker kategoriseras som barn- och ungdomsböcker. Han säger själv att han i sitt skrivande vill sätta ord på det ordlösa och att visa spår till den hemlighet som alla människor bär inom sig.

Visar 1 svarstråd
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.