Avslutning på bokcirkeln om “Jag for ner till bror”

Visar 1 svarstråd
  • Författare
      Anna Stenberg
      Deltagare

Jag vill också tacka för denna bokcirkel. Den förutan hade jag aldrig läst böckerna om Jana Kippo, för även om de fått väldigt fin kritik, har jag också hört negativ sådan och när folk har talat om böckerna har jag känt att nej, de tilltalar verkligen inte mig. Nu har jag läst de två första och ska just börja med den avslutande delen. Dock tycker jag inte om vare sig handling eller personer – det är ju i stort sätt hela tiden eländes eländen staplade på varandra och den ena människan mer osympatisk än den andra. Vissa undantag finns förstås. Är detta typiskt för norrländska byar? Det kan jag ju inte tro, men det är lätt att få den uppfattningen när man aldrig varit i de här trakterna. Men jag läser alltså ändå, för något är det som gör att jag bara måste få veta hur allt utvecklar sig.

Gnesta bibliotek
        Deltagare

Tack för den här bokcirkeln! Det har varit uppslukande, fascinerande och bitvis jobbigt att ge sig in i Karin Smirnoffs romanvärld och bekanta sig med Jana Kippo och de andra personerna i Smalånger.
          För dig som vill fortsätta in i den här världen finns två böcker till om Jana Kippo. Del två heter Vi for upp med mor och den tredje och sista delen heter Sen for jag hem. Karin Smirnoff har också precis kommit med en ny bok, Sockerormen. Även den ska vara första delen i en berättelse bestående av flera böcker, men den här gången utspelar sig handlingen i Södertälje. Karin Smirnoff är även årets vinnare av Sveriges radios novellpris. Hennes novell Missing people finns att lyssna på hos Sveriges radio: Vinnare av Sveriges Radios Novellpris 2021: Missing People av Karin Smirnoff i uppläsning av Maja Runeberg.

Visar 1 svarstråd
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.